• شنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120502954
  • خبرنگار : 50107

معاون شهرداری مشهد مطرح کرد

اجرای طرح ترنم زندگی با هدف دسترسی عادلانه مردم مناطق کم‌برخوردار مشهد به مشاوره

اجرای طرح ترنم زندگی با هدف دسترسی عادلانه مردم مناطق کم‌برخوردار مشهد به مشاوره

ایسنا/خراسان رضوی معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: با توجه به وظایف معاونت اجتماعی شهرداری مشهد، مبنی بر ایجاد مراکز مشاوره محلی و دسترسی عادلانه مردم مناطق کم برخوردار به مشاور، طرح ترنم زندگی اجرا می‌شود.

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا در همین رابطه بیان کرد: باتوجه به پیچیدگی‌های زندگی شهری، چندجانبه بودن و نبود ساختارهای سنتی در زندگی مدرن، به ناچار باید در پیچیده‌تر شدن مشکلات زندگی و قبل از مرحله آسیب فردی و اجتماعی به مشاوران امین، متعهد و متخصص مراجعه کرد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار رسمی سازمان بهزیستی، حداقل در مشاوره‌های طلاق ۲۳ درصد از مراجعه‌کنندگان پس از مشاوره‌ها از طلاق انصراف یا در مدت کوتاهی فرصت بیشتری برای تصمیم به طلاق قطعی خواسته‌اند. همچنین رشد مراجعات مردم به موسسات خصوصی و دولتی در مشهد نشان می‌دهد، در دسترس بودن عادلانه مشاوره در همه محلات و به خصوص محلات محروم یکی از ضروریات مهم و مداخله موثری در پیشگیری آسیب‌های اجتماعی است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه طرح ترنم زندگی با هدف دسترسی آسان مردم مناطق کم‌برخوردار مشهد به مشاوره شکل گرفته است، افزود: هم‌افزایی و ارتباط با مساجد، ارائه خدمات مشاوره‌ای ارزان در ۱۰ منطقه شهری، ارائه آموزش‌های خانواده به صورت کارگاهی، با موضوعات تربیت فرزند درجهت فرزندآوری و تربیت صحیح فرزندان، ارتقاء روابط زوجین در جهت کاهش طلاق، خیانت و ناسازگاری زوجین و کنترل هیجانات در خشم و پرخاشگری و کاهش آسیب‌های خانوادگی از اهداف اجرا این طرح است.

وی با بیان اینکه طرح ترنم زندگی با همکاری ۱۹۰ مسجد از ابتدای سال تا کنون برگزار شده، تصریح کرد: به طور کلی ۱۰۶۳ دوره آموزشی شامل ۵۲۱۵ کارگاه مشاوره گروهی برای تعداد  بیش از ۸۰۰۰ مخاطب در مناطق کم‌برخوردار مشهد برگزار شده است.

ابراهیمی در ادامه گفت: این آمار به تفکیک شامل، ۳۴۸ دوره در خصوص ارتقاء روابط زوجین با برگزاری ۱۷۴۰ کارگاه، ۴۳۷ دوره تربیت فرزند از طریق برگزاری ۲۱۸۵ کارگاه و ۲۵۸ دوره کنترل هیجانات با برگزاری ۱۲۹۰ کارگاه آموزشی می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha