• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۱:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402121511226
  • منبع : نمایندگی همدان

در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال همدان مطرح شد

سودجویی عده‌ای از تعطیلات نوروزی برای ساخت‌وساز غیرمجاز و تصرف اراضی ملی

سودجویی عده‌ای از تعطیلات نوروزی برای ساخت‌وساز غیرمجاز و تصرف اراضی ملی

ایسنا/همدان رئیس‌کل دادگستری استان همدان گفت: دستگاه قضایی با ایجاد شعب تخصصی با محوریت حفاظت از اراضی ملی، به دنبال رفع تصرف از اراضی ملی است و اجرای قانون حدنگار در این زمینه بسیار اثربخش و مفید است.

بهروز محمدی‌مهر در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان همدان که در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری برگزار شد، مطرح کرد: اجرای قانون جامع طرح حدنگار(کاداستر) در صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی تأثیر بسزایی دارد. 

وی افزود: دستگاه قضایی با ایجاد شعب تخصصی با محوریت حفاظت از اراضی ملی، به دنبال رفع تصرف از اراضی ملی است و اجرای قانون حدنگار در این زمینه بسیار اثر بخش و مفید است.

 محمدی‌مهر در این شورا خطاب به حاضرین تأکید کرد: کوتاهی مسئولان در حفاظت از حقوق عامه و قصور در حفاظت از اراضی ملی و بیت المال آن هم به بهانه کمبود امکانات قابل قبول نیست.

وی با اعلام اینکه استان همدان از ذخیره‌گاه‌های منابع طبیعی خوبی برخوردار است، افزود: یکی از لازمه‌های حفاظت از اراضی ملی و طبیعی، غرس نهال است، با این وجود اگر بخواهیم نسل آینده از این موهبت های الهی بهره‌مند شوند، علاوه بر غرس نهال، نگهداری و رسیدگی از درختان نیز باید به صورت برنامه ریزی شده در دستور کار قرار گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان همدان بیان کرد: دستگاه قضایی با ایجاد شعب تخصصی با محوریت حفاظت از اراضی ملی، با جدیت به دنبال رفع تصرف از اراضی ملی مطابق با قانون و با صدور احکامی به مانند خلع ید است.

وی ادامه داد: امیدواریم هرچه سریع صدور سند در اجرای قانون حدنگار (کاداستر) به صورت صددرصد به اتمام برسد تا در دعاوی مرتبط، با توجه به مشخص بودن دقیق حد و حدود زمین هم اراضی ملی و طبیعی حفظ شود و هم حقی از فردی تضییع نشود. 

دادستان همدان نیز با بیان اینکه یکی از مصادیق حقوق عامه، حفاظت از اراضی ملی و نیز حریم رودخانه است، گفت: آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌های سراسر استان از سال ۱۳۹۹ به جد از سوی این دادستانی پیگیری شده تا جایی که در مواردی به نتایج خوبی رسیدیم، با این وجود هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم که نیازمند پیگیری ویژه ادارات متولی است.

حسن خانجانی‌موقر اظهار کرد: طرح مطالعاتی آزادسازی بستر و حریم روخانه عباس آباد نیز سال گذشته به مراحل خوبی رسید اما به علت چالش آبی اجرای طرح به تأخیر افتاد که خوشبختانه در سال جاری بخشی از حریم این رودخانه از تصرفات غیر مجاز آزاد شد.

وی در ادامه به موضوع سودجویی عده‌ای از تعطیلات نوروزی برای ساخت‌وساز غیرمجاز و تصرف اراضی ملی، اشاره کرد و گفت: ضروری است برای جلوگیری از هرگونه تخلف و تعرض به اراضی ملی و طبیعی، گشت‌هایی متشکل از جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای، راهداری، محیط زیست، منابع طبیعی و اوقاف تشکیل و زمان‌بندی این گشت‌ها تا ۲۰ اسفندماه جاری در اختیار دادستانی قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha