• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402121611595
  • خبرنگار : 50214

خوداتکایی یزد در تولید گوشت قرمز با ایجاد مگافارم‌ها

خوداتکایی یزد در تولید گوشت قرمز با ایجاد مگافارم‌ها

ایسنا/یزد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از ایجاد مگافارم‌های دام سبک در این استان با برنامه‌ریزی سه ساله و به منظور خودکفایی در تولید گوشت قرمز و حتی کمک به احیای واحدهای راکد و نیمه فعال خبر داد.

«محمدعلی حاتمی‌زاده» ضمن اشاره به این که راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه‌فعال حوزه دام سبک در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: علاوه بر اختصاص یک همت اعتبار، این امر زمان‌بر خواهد بود و با برنامه‌ریزی‌های صورت ‌گرفته و نیز استقبال سرمایه‌گذاران حوزه صنایع و معادن ایجاد مگافارم‌ها سریع‌تر انجام می‌شود.

وی افزود: مزیت اصلی اجرای طرح مگافارم‌ها توسط سرمایه‌داران این حوزه، رفع مشکل تامین مالی است که با حداقل‌ها می‌توانیم پهنه‌ها یا مجتمع‌ها را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم تا آنها نیز بتوانند دام‌های مولد پر تولید را از کشورهای مورد تایید معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی وارد و نسبت به پرورش آنها اقدام کنند.

حاتمی‌زاده در این خصوص بیان کرد: تامین نهاده، بکارگیری کارشناسان مجرب، استفاده از آخرین تکنولوژی تولید و تکمیل زنجیره ارزش آسانتر و سریعتر انجام خواهد شد و متولیان مگافارم‌ها می‌توانند دام، نهاده، زیرساخت و خدمات مهندسی واحدهای کوچکتر را نیز تامین و عملاً واحدهای راکد و غیر فعال را راه اندازی کنند.

این مسئول ضمن اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد مردم استان ذائقه مصرف گوشت بره گوسفندی دارند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر با احتساب جمعیت استان، سرانه مصرف گوشت قرمز ۱۱ کیلوگرم است که بر این اساس سالانه بیش از ۱۲ هزار تن گوشت قرمز مصرف می‌شود؛ از این میزان  ۹ هزار تن گوسفندی بوده که بایستی از کشتار بیش از  ۴۰۰ هزار راس دام سبک تامین شود.

به گفته وی، جمعیت فعلی گوسفند و بز استان ۶۶۰ هزار راس است که از این تعداد حدود ۶ هزار تن گوشت تولید می شود و برای جبران کسری ۳ هزار تن می‌توان با اجرای طرح مگافارم‌های دام سبک پر تولید نیاز استان را مرتفع کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: پیش بینی می‌شود طی سه سال آینده با برش شهرستانی طرح و استفاده از ظرفیت موجود با تامین ۱۲۰ هزار راس دام سبک پر تولید، نیاز استان به گوشت قرمز مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha