• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402122215888
  • خبرنگار : 50160

سرپرست گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

شناسایی مشکلات اثرگذار بر سلامت از وظایف کارشناسان تغذیه است

شناسایی مشکلات اثرگذار بر سلامت از وظایف کارشناسان تغذیه است

ایسنا/زنجان سرپرست گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: اجرای مطالعات میدانی، شناسایی عوامل و مشکلات اثرگذار بر سلامت تغذیه و ترسیم نقشه آسیب‌پذیری از طریق تغذیه، از مهمترین وظایف کارشناسان تغذیه در حوزه بهداشت است.

سعیده محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به نقش گسترده مشاوران تغذیه در تیم مراقبت و کمک به بهبود سلامتی فرد و جامعه، اظهار کرد: دومین چهارشنبه ماه مارس هر سال روز جهانی رژیم‌درمانگر نامیده شده است که مصادف با ۲۳ اسفند ماه است. اختصاص یک روز از تقویم به روز رژیم‌درمانگران نشان‌دهنده اهمیت نقش آنهاست.

وی ادامه داد: دانش‌آموختگان این رشته که رژیم‌شناس نامیده می‌شوند، باید همه اطلاعات و دانش خود را در راه کمک به برقراری و بهبود سلامت بشر به‌کار گیرند.

محمدی به وظایف کارشناسان تغذیه شاغل در گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت و مراکز بهداشت اشاره و اظهار کرد: کمک به حفظ و ارتقای امنیت غذایی خانواده‌ها و جامعه با مشارکت سایر سازمان‌های مسؤول تامین غذا در کشور، تدوین و اجرای مداخلات تغذیه‌محور در مناطق آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار با هدف کنترل و کاهش عوامل خطر شناسایی‌شده در منطقه، انجام مراقبت و مشاوره تغذیه برای گروه‌های سنی مختلف (از نوزادی تا سالمندی) از جمله وظایف کارشناسان تغذیه است.

وی گفت: تنظیم رژیم غذایی، پیگیری و اصلاح الگوی تغذیه بیماران (فشار خون بالا، دیابت، اختلالات چربی خون، چاقی و اضافه وزن)، اجرای استراتژی‌های پیشگیرانه از کمبود ریزمغذی‌ها که از دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ابلاغ می‌شود، اجرای مداخلات تغذیه محور در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز جمعی و آموزش جامعه در راستای افزایش سواد تغذیه‌ای جامعه، از دیگر وظایف کارشناسان تغذیه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha