• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403012010341
  • خبرنگار : 50187

به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد؛

جشن گلریزان در زرند برگزار شد/ ۱۶ زندانی در انتظار آزادی

جشن گلریزان در زرند برگزار شد/ ۱۶ زندانی در انتظار آزادی

ایسنا/کرمان امروز ۲۰ فروردین ماه به منظور جمع‌آوری کمک‌های خیران برای آزادی ۱۶ زندانی جرائم غیرعمد، جشن گلریزان در شهرستان زرند برگزار شد.

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری زرند در این مراسم از تلاش برای آزادی ۱۶ نفر زندانی جرائم غیر خبر داد و گفت: مجموع بدهی این افراد بیش از سه میلیارد تومان است که امیدواریم با بهره‌گیری از فرصت معنوی ماه رمضان و کمک خیران یا اعلام گذشت شکات پرونده‌ها، این افراد را آزاد کنیم.

وی افزود: بزرگترین خیران ستاد دیه، می‌توانند شاکیان پرونده‌ها باشند که می‌توانند با نیت خیر و اعلام رضایت و گذشت از کل یا بخشی از حق و حقوق خودشان به زندانیان، خانواده‌های آنها و در نهایت به جامعه کمک نمایند.

فرحبخش با اشاره به آسیب‌های زندان و تاکید بر رویکرد حبس زدایی قوه قضائیه اظهار کرد: محاکم قضایی همواره به تقاضای اعسار زندانیان در اسرع وقت رسیدگی کرده و از سوی دیگر از همه ظرفیت‌ها برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و آزادی مشروط زندانیان دریغ نکرده، به گونه‌ای که در سال گذشته بیش از ۱۲۰۰ حکم جایگزین حبس در حوزه قضایی زرند صادر شده است. 

فرحبخش با بیان اینکه کسانی که به مردم کمک می‌کنند، از گذرگاه‌های سخت به راحتی عبور خواهند کرد، ادامه داد: در صورتی که رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی همکاری کنند می‌توان با راه‌اندازی یک مشارکت مردمی، زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم آورد. به طور مشخص اگر تنها ۳۰ هزار نفر از شهروندان زرندی رقمی در حدود ۱۰۰ هزار تومان به این امر خداپسندانه اختصاص دهند می‌توان نعمت آزادی را در آستانه عید فطر به این زندانیان هدیه داد و با نهادینه شدن این پویش هیچ‌وقت شاهد به زندان رفتن افراد به علت عدم توان مالی نباشیم.

رئیس حوزه قضایی زرند در پایان گفت: عموم شهروندان به منظور سهیم شدن در این گلریزان و آزادسازی زندانیان فعلی و آینده می‌توانند به اداره زندان شهرستان مراجعه و با اطلاع دقیق از مشکل و میزان بدهی افراد، به مبلغ دلخواه و به شخص انتخابی خود کمک نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha