• چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403021913874
  • خبرنگار : 50455

/گزارش/

قمی‌ها از رئیس جمهور چه می‌خواهند؟

قمی‌ها از رئیس جمهور چه می‌خواهند؟

ایسنا/قم با توجه به اینکه دور دوم سفر رئیس جمهور به قم فردا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود، خبرنگار ایسنا به میان مردم قم رفته تا مطالبات آنان را نسبت به دولت سیزدهم جویا شود.

دولت سیزدهم به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با شعار دولت مردمی بر سر کار آمد و از همان ابتدا در مسیر خدمت به مردم برای اصلاح زیرساخت‌ها و اتمام طرح‌های نیمه کاره عمرانی و سایر عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی سفرهای استانی را سرلوحه کار خود قرار داد.

سفرهای استانی و آگاهی دولت نسبت به مشکلات مناطق مختلف کشور منجر به سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های هدفمند و بر اساس نیاز مردم هر منطقه می‌شود. شناخت مشکلات در عرصه‌های مختلف برنامه‌های‌های دولت را در مسیر توسعه کشور راهبری می‌کند و قطعاً این امر رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

شناخت مشکلات مردم سبب اولویت‌بندی در تخصیص منابع برای حل مشکلات زیرساختی در عرصه‌های مختلف می‌شود که در همین راستا دولت مردمی سیزدهم در دور اول سفرهای استانی و در سیزدهمین سفر استانی خود به شهر قم با شناخت مسائل موجود، ۱۴۷ مصوبه داشت که از این تعداد ۱۹ مصوبه در زمینه موضوعات تسهیلاتی و سرمایه‌گذاری، ۷۶ مصوبه اعتباری و ۵۲ مصوبه نیز در زمینه مجوزی و تعیین تکلیفی بوده است؛ براساس آخرین اعلام استاندار قم تاکنون ۶۴ درصد مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان قم اجرایی شده است.

با توجه به اینکه دور دوم سفر رئیس جمهور به قم فردا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود، خبرنگار ایسنا به میان مردم رفته تا مطالبات آنان را نسبت به دولت سیزدهم جویا شود.

یک دانشجو از نسل دهه ۸۰ می‌گوید: من به عنوان یک جوان با این وضعیت تورم نگران آینده‌ام هستم، اگر چه دولت سیزدهم در راستای کاهش تورم اقدامات موثری را دنبال کرده است اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و این امر همت مضاعف دولت مردمی سیزدهم را می‌طلبد.

او ادامه می‌دهد: اشتغال و ازدواج از دغدغه‌های امروز ما جوانان است که با تقویت زیرساخت‌های اقتصادی کشور و بهبود شرایط برای فعالیت تولیدکنندگان و ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت محقق می‌شود.

حانیه معتقد است: باید سازوکاری اندیشیده شود که دانشجویان از همان ابتدای تحصیل با بازار کار آشنا شوند این در حالی است که اغلب دانشجویان بعد از اتمام تحصیل درگیر اشتغال و کسب درآمد می‌شوند.

یک فعال رسانه‌ای می‌گوید: متأسفانه علی‌رغم خدمات شایسته دولت سیزدهم در بُعد رسانه‌ای ضعف‌هایی وجود دارد. عملاً خدمات انجام شده در این دولت به سمع و نظر مردم نمی‌رسد که علت این امر عدم هماهنگی برخی از دستگاه‌ها و روابط عمومی‌ سازمان‌ها در ارتباط موثر و به موقع با اصحاب رسانه است.

محمد معتقد است دستگاه‌های اطلاع رسانی دولت نسبت به حمایت از اصحاب رسانه و خبرنگارانی که خدمات دولت را منعکس می‌کنند و پُلی میان مدیران دولتی و مردم هستد باید تلاش مضاعفی را داشته باشد.

یک کارمند خانم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان می‌کند: باید دغدغه‌های بانوان هر استان توسط امور بانوان استانداری شناسایی شود تا تسهیلات رفاهی، بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی برای زنان فراهم شود.

او می‌گوید: حضور زنان در نهادهای تصمیم‌گیرنده به خصوص نهادهای مرتبط با خانواده و فرزندان باید بیشتر شود.

این کارمند در خصوص فرزندآوری ادامه می‌دهد: باید با توجه به وضعیت اقتصادی تمهیداتی اندیشیده شود تا زنان امروز جامعه رغبتی برای فرزندان بیشتر داشته باشند.

او معتقد است دیدگاه جامعه نسبت به زنان مطلقه دیدگاه مثبتی نیست و این نیز یکی از دغدغه‌های زنان جامعه به خصوص در محیط کار است که نیازمند فرهنگ سازی بیشتر در میان مردم دارد و حمایت‌های مالی از این زنان  به خصوص زنان سرپرست خانوار باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

این کارمند حقوق کمتر زنان نسبت به مردان را در محیط کار از دیگر دغدغه‌های قشر زنان می‌داند و از دولت تقاضا ورود جدی به این مسئله را دارد.

او با تاکید بر اهمیت تربیت کودکان می‌گوید: به عنوان مادر دو فرزند یکی از دغدغه‌های همیشگی‌ام تربیت صحیح بوده که این امر نیازمند آگاهی و یادگیری مهارت است اما متاسفانه به دلیل هزینه‌های بالای مشاوره و کارگاه‌های مختلف این مهم محقق نمی‌شود. از دولت درخواست دارم تا برنامه‌ریزی شود که مادران در حین بارداری و پیش از تولد فرزند با هزینه کمتر و یا رایگان آموزش تربیت فرزند ببینند.

یک دانشجو در حالی که از وضعیت اتوبوس‌های شهری گلایه دارد، می‌گوید: با توجه به تراکم دانشگاه‌های استان در پردیسان نیاز است که تعداد اتوبوس‌ها در این خط تقویت شود. بارها از سامانه ۱۳۷ پیگیری کردم و اخیراً هم اعلام شد که ۳۵ دستگاه اتوبوس خریداری شده اما خبری از این اتوبوس‌های تازه نفس نیست، امیدوارم در دور دوم سفر ریاست جمهوری وضعیت ناوگان اتوبوسرانی مورد بررسی قرار گیرد.  

مینا در ادامه بیان می‌کند: در اخبار بارها گفته شده که متروی قم برای فعال شدن نیاز به تأمین واگن دارد؛ از طرفی در پروژه مونوریل نیز پیشرفتی حاصل نشده، از دولت سیزدهم تقاضا دارم مشکل مترو و مونوریل را به نفع مردم برطرف کند، زیرا قطعاً به عنوان یک خدمت ماندگار از این دولت مردمی به یادگار خواهد ماند.

در پایان علی یک فعال اقتصادی در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: از دولت سیزدهم رفع موانع تولید، ارائه تسهیلات ویژه و هموار کردن ورود مردم به چرخه اقتصاد را تقاضا داریم. تولید کنندگان باید از یک بازار امن و آزاد برخوردار باشند، ثمره و نتیجه‌ی حمایت دولت از فعالین اقتصادی مستقیماً در بهبود وضع معیشتی مردم اثر دارد.

به گزارش ایسنا، دور دوم سفر استانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه به استان قم انجام می‌شود که مراسم استقبال مردمی از رئیس‌جمهور از ساعت ۱۰ صبح از چهارراه شهدا تا حرم حضرت فاطمه معصومه(س) انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha