• پنجشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403022014306
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

صعود سراسری به ارتفاعات «بازی دراز»

صعود سراسری به ارتفاعات «بازی دراز»

ایسنا/کرمانشاه ویژه برنامه صعود سراسری هموطنانمان به ارتفاعات بازی‌دراز سرپل‌ذهاب، به مناسبت سالروز این عملیات غرورآفرین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، صعود به ارتفاعات بازی دراز شهرستان سرپل ذهاب، با رمز یا فاطمه زهرا(س)، پس از نماز مصبح امروز(۲۰ اردیبهشت) آغاز شد و جمعیتی که قریب ۴۵ هزار نفر تخمین زده می‌شود، با صعود به این ارتفاعات اعلام کردند که همچنان رهرو راه شهیدان بوده و پای نظام و انقلاب ایستاده اند.

این جمعیت که در بین آنان افرادی از جای جای ایران دیده می شد، عمدتا خود را روز گذشته به سرپل ذهاب رسانده بودند و در اماکن در نظر گرفته شده از سوی هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها اسکان یافته بودند تا صبح امروز صعود خود را به ارتفاعات بازی دراز آغاز کنند.

در بین صعودکنندگان به این ارتفاعات بسیاری از خانواده های شهدا حضور داشتند که با در دست داشتن تصویر شهید خود، یاد او را گرامی می داشتند. جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس هم آمده بودند تا هم یاد آن دوران را زنده نگه دارند و هم به دوستان شهید خود سلامی دوباره کنند.

صعود سراسری به ارتفاعات «بازی دراز»

در بین جمعیت حاضر در این مراسم جانبازانی هم بودند که با وجود قطع عضو و یا دیگر مشکلات جسمانی، خود را به بازی دراز رسانده بودند تا از این مراسم معنوی جا نمانند و اعلام کنند همچنان پای انقلاب ایستاده‌اند.

بسیاری از جوانان دهه هشتادی و دهه نودی هم آمده بودند تا اعلام کنند ادامه دهنده راه شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند و اگر خطری کشورشان را تهدید کند، آماده‌اند مقابل دشمنان سینه سپر کنند.

برخی صعودکنندگان به ارتفاعات بازی دراز هم پرچم فلسطین را در دست داشتند و آمده بودند که بگویند مردم مظلوم فلسطین تنها نیستند و حامی‌شان خواهند بود.

 نوای حاج صادق آهنگران که به رسم هر ساله در ارتفاعات بازی دراز حاضر شده بود، به این مراسم معنویتی خاص بخشیده بود.

سردار سلیمانی رییس بسیج مستضعفین کشور هم سخنران مراسم بود که در سخنانی به اهمیت عملیات بازی دراز و نقش این عملیات در پیروزی های بعدی رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

صعود سراسری به ارتفاعات «بازی دراز»

در کنار دستگاه‌ های امدادی و خدمات رسانی همچون هلال احمر، اورژانس و... در مسیر صعود به ارتفاعات بازی دراز، برخی جوانان به صورت خودجوش به مردم خدمات ارائه می‌کردند و برنامه های فرهنگی هم برای جمعیت حاضر اجرا می شد.

صعود سراسری به ارتفاعات «بازی دراز»

شب گذشته هم مراسم یادبود شهدای عملیات بازی دراز با حضور جمعیت کثیری در جوار بقعه احمدبن اسحاق برگزار شد. همچنین عصر روز گذشته مراسم یادبود خلبان تیزپرواز کشورمان شهید علی اکبر شیرودی که نامش با عملیات بازی دراز گره خورده، برگزار شد.

عملیات بازی دراز اردیبهشت ۱۳۶۰ با هدف باز پس گیری ارتفاعات بازی دراز از صدامیان انجام شد و در این عملیات که بصورت مشترک بین نیروهای ارتش و سپاه برگزار شد، ارتفاعات حیاتی بازی دراز از دشمن پس گرفته شد.

در این عملیات ۱۵۰۰ نفر از نیروهای دشمن بعثی کشته و زخمی شده و ۷۰۰ نفر نیز اسیر شدند.

در عملیات بازی دراز شهید شیرودی خلبان نامدار کشورمان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha