• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403022518646
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار:

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد چشم انتظار ساخت سد آبریز هستند

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد چشم انتظار ساخت سد آبریز هستند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم این استان چشم انتظار ساخت سد آبریز هستند.

سید علی احمد زاده روز سه‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس قوه قضاییه افزود: سد «آبریز» در استان کهگیلویه و بویراحمد که قرار است به عنوان دومین سد بر روی رودخانه مارون ساخته شود و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم شهرستان‌های کهگیلویه و چرام را سیراب و کم آبی چهار شهرستان را بر طرف کند، سال‌هاست که مردم استان چشم انتظار ساخت این سد هستند.

وی اظهار کرد: عملیات احداث سد مارون ۲ معروف به آبریز با هدف انتقال آب به ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های تشنه شهرستان‌های کهگیلویه و چرام که مورد تاکید وزیر وقت نیرو در سفر مهرماه سال ۹۸ به این استان بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات به حق مردم استان سد آبریز کهگیلویه است که سبب تحول در کشاورزی و معیشت مردم خواهد بود.

احمد زاده تصریح کرد: مطالعات سد آبریز تمام شده و مجوز زیست محیطی آن صادر شده است.

وی ادامه داد: با ساخت این سد، آب بصورت ثقلی از یک تونل به طول چهار هزار ۹۰۰ متر به لوله‌هایی به طول هفت هزار و ۴۰۰ متر انتقال و با احداث تونلی به طول ۶ هزار و ۴۵۰ متر آب به دشت‌های شهرستان‌های کهگیلویه و چرام انتقال می‌یابد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این سد منافع زیادی برای استان دارد و به رونق و توسعه این منطقه کمک خواهد کرد، حتی استان‌های همجوار نیز از مزیت‌ها و قابلیت‌های این سد بهره‌مند خواهند شد.

احمد زاده تاکید کرد: ایجاد سد خرسان ۳ سبب مهاجرت ۸۰۰۰ نفر می‌شود که این موضوع ایجاد حاشیه نشینی را نیز در پی‌خواهد داشت.

وی عنوان کرد: ۴۷ درصد آب خرسان ۳ متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد است و ۱۷ روستای این استان نیز مجبور به جا به جایی هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اینکه زمین‌های کشاورزی منطقه سادات محمودی در صورت احداث خرسان ۳ زیر آب می‌رود، اظهارکرد: این مسئله حاشیه‌نشینی در شهر یاسوج را به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، احمدزاده بیان کرد: زندانی یاسوج مانع باند فرودگاه یاسوج است و درخواست می‌شود که جهت انتقال و جابجایی زندان قوه قضاییه کمک کند و بخشی را نیز دولت تقبل می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha