• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403030905810
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

احداث نیروگاه‌های برق خانگی به منظور جهش تولید در تیران

احداث نیروگاه‌های برق خانگی به منظور جهش تولید در تیران

ایسنا/اصفهان مدیر اداره برق تیران و کرون گفت: احداث نیروگاه‌های برق خانگی با ارائه تسهیلات بانک در راستای تحقق شعار سال و تولید انرژی‌های پاک در این شهرستان انجام می‌شود.

مرتضی یوسف زاده در گفت‌وگو با ایسنا به سیاست‌های شرکت نیرو برای تولید انرژی پاک و مدیریت مصرف اشاره و اظهار کرد: راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خانگی یکی از این برنامه‌ها است که در سال گذشته ۶۰ باب از این مراکز در پشت بام منازل این شهرستان راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های خانگی پنج کیلو وات انرژی تولید می‌کند، افزود: این چنین مراکز در یک محیط ۵۰ متر مربعی قابل راه اندازی بوده و در تأمین برق مورد نیاز منازل و عرضه به روی خط مصرفی کارگشا است.

مدیر اداره برق تیران و کرون اضافه کرد: تولید این میزان برق یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که در شهرستان تسهیلات بانکی به آن اختصاص پیدا می‌کند.

وی معتقد است: صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و مدیریت منابع انرژی، نتیجه راه‌اندازی این نیروگاه‌های خانگی است که در تأمین درآمد نیز مؤثر است.

یوسف زاده با بیان اینکه سیاست‌ها در این شهرستان بر کاهش خاموشی است، تصریح کرد: فعالان اقتصادی در شهرک‌های صنعتی در این خصوص با خاموشی بخش‌های پرمصرف خود کمک می‌کنند و در این شرایط تعمیرات سالانه و فعالیت‌های دوره‌ای خود را انجام می‌دهند.

وی به اقدامات توسعه زیرساختی روشنایی و برق‌رسانی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۶۱ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های برق رسانی شهری و روستایی و توسعه شبکه برق در تیران و کرون هزینه شد.

مدیر اداره برق تیران و کرون اضافه کرد: برای اجرای این پروژه‌ها شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و راه و شهرسازی با اداره برق همکاری داشته‌اند.

یوسف زاده با بیان اینکه روشنایی معابر از مطالبات مردم است، خاطرنشان کرد: اعتبارات محلی در تعامل با شرکت برق استفاده شده و روشنایی معابر انجام می‌شود که تمرکز بر افزایش بهره‌وری با امکانات کم‌مصرف و فناوری‌های روز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha