• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403030905867
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

‌افزایش ۲۱۸ درصدی حوادث ناشی از نشست و فرونشست زمین در اصفهان‌

‌افزایش ۲۱۸ درصدی حوادث ناشی از نشست و فرونشست زمین در اصفهان‌

ایسنا/اصفهان سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از افزایش ۲۱۸ درصدی حوادث ناشی از نشست زمین(فروچاله) در این کلانشهر در ۲ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در ۲ ماه سالجاری تکرار حادثه فرونشست و نشست زمین و عواقب ترمیم، لوله‌گذاری و ایمن‌سازی برای دستگاه‌های دارای تأسیسات زیرزمینی همچون آب و فاضلاب و شرکت گاز در اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۱ مورد بود، افزایش یافته است، اظهار کرد: از روز نخست سال جاری به‌طور متوسط روزانه یک حادثه نشست در شهر اصفهان رخ داده است، در ماه گذشته(اردیبهشت) با ۳۵ حادثه ناشی از نشست زمین مواجه شدیم که نسبت به فروردین سالجاری ۱۸ درصد افزایش داشت که این امر هشدار جدی برای مسئولان امر است.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۲۱۸ درصد حوادث ناشی از نشست زمین(فروچاله) در این کلانشهر در ۲ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، افزود: همچنین گودبرداری ساختمان، تخریب غیراصولی، ریزش و فرونشست در ماه گذشته افزایش یافت. شنبه هفته جاری یک مورد حادثه نشست زمین ناشی از پس‌زدگی لوله فاضلاب و تخریب در خیابان پروین اصفهان گزارش شد که در حال حاضر هنوز عملیات لوله‌گذاری و ترمیم این حادثه در حال تکمیل است. اواسط هفته گذشته نیز نشست زمین ناشی از شکستگی خط لوله فاضلاب در خیابان آپادانا اول(شهید قدوسی) و خیابان شهیدان کاظمی سبب بروز حادثه برای یک دستگاه اتوبوس و فرورفتگی آن داخل زمین شد. پیش‌ از این نیز نشست‌ زمین در چهارراه نظر، خیابان‌های علامه امینی، امام خمینی(ره) و حکیم، ملک‌شهر، اتوبان آقابابایی و بلوار صُفه اصفهان اتفاق افتاده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: در ماه گذشته ۳۳۴ اعزام نیرو و ارائه خدمات ایمنی مضاعف همچون مهار حیوان وحشی در منازل و خودرو شهروندان اصفهانی صورت گرفت که این موارد در فصل گرم سال بیشتر رخ می‌دهد.

وی اظهار کرد: حدود ۴۴۰ شهروند اصفهانی در ماه گذشته در حوادث حریق از مرگ حتمی نجات یافتند اما ۹ مورد فوتی نیز اتفاق افتاد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافت.

شریعتی گفت: در اردیبهشت‌ امسال ۵۲ هزار و ۲۷۴ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی از سوی شهروندان برقرار که یک هزار و ۱۶۸ مورد آن به اعزام تیم عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست و هفتگانه شهر منجر شد.

وی ادامه داد: از عملیات فوق ۱۲۶ مورد اطفاء حریق بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در همین ماه(اردیبهشت) ۲۳ درصد کاهش‌ نشان می‌دهد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد: ۴۴ مورد از حوادث آتش‌سوزی مربوط به منازل، ۲۵ مورد مربوط به اماکن تجاری و ۴۷ مورد به خودرو بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha