• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403031409416
  • منبع : نمایندگی همدان

استاد حوزه و دانشگاه:

امام (ره) یک انسان جامع الاطراف بود

امام (ره) یک انسان جامع الاطراف بود

ایسنا/همدان استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام خمینی یک انسان جامع الاطراف در ابعاد سیاسی، اخلاقی، عرفانی، علمی بودند، گفت: هرکسی امام را از ظن خود تفسیر می‌کند چون ابعاد شخصیتی امام بسیار گسترده است و ما امام را به عنوان یک فیلسوف، عارف و یک فقیه زبردست نمی‌شناسیم بلکه به عنوان یک شخصیت سیاسی می‌شناسیم.

علیرضا شمسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ویژگی‌های زندگی شخصی امام خمینی (ره)، تصریح کرد: امام یک شخصیت کامل در اخلاق با خانواده است، ویژگی شخصی ایشان تقید به برنامه ریزی در بخش های مختلف زندگی به عنوان یک الگوی بی نظیر است.  

وی دعوت به انتخابات و حضور در پای صندوق های رای را برگرفته از مکتب، منش، سیره و سلوک امام در ابعاد مختلف دانست. 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این جمله امام که بهترین شما بهترین برای خانواده باشد، گفت: امام به خانواده در امور تربیت فرزند، مرتب کردن منزل کمک می‌کرد و در رفتار و ارتباط محبت آمیز هم با همسر یک شخصیت بی نظیر بود. 

مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان ملایر با تأکید بر توجه ویژه به سیر علمی امام در برنامه ریزی برای مطالعه و کلاس درس و تدریس، بیان کرد: امام در علم عرفان، اصول، فلسفه هم جامعیت دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. 

این استاد حوزه و دانشگاه، الگوبرداری از زندگی معنوی و عالمانه امام برای هر انسانی را ضروری دانست و اظهار کرد: تقید امام به نماز اول وقت طوری بود که حتی در پاریس که خبرنگارهای دنیا جمع می‌شوند موقع نماز امام، نماز را اولویت می‌داند چرا که ایشان تقید به مستحبات و واجبات داشت.

وی افزود: حتی در هواپیما نماز ایشان ترک نمی‌شد و در طول ۱۵سالی که در نجف بودند زیارت امیرالمومنین ترک نمی‌شد و در موقعیت‌هایی که شرایط زیارت فراهم نبود از راه دور زیارت انجام می‌دادند. همچنین توسل امام در شکل‌های مختلف روضه‌ها و مجالس معنوی خیلی قابل توجه است.

شمسی ‌گفت: توجه امام به مردم براساس دستور قرآن و اهل بیت و مبتنی بر اسلام ناب یعنی همان قرآن و ثقلین است. 

وی در پایان با تاکید بر اهمیت جایگاه ولایت فقیه، افزود: امام فرمود ولایت فقیه همان ادامه ولایت انبیا و رسول خدا است که برای امور سیاسی هم از این خط و مشی جدا نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha