• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403031610585
  • خبرنگار : 50026

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان:

تکمیل موزه دفاع‌مقدس خراسان جنوبی نیازمند ۳۶۴ میلیارد تومان است

تکمیل موزه دفاع‌مقدس  خراسان جنوبی نیازمند ۳۶۴ میلیارد تومان است

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از نیازمندی میلیارد تومانی اعتبار برای تکمیل پارک موزه دفاع مقدس خبر داد.

غلامرضا فلاحی،  امروز چهارشنبه ۱۶ خرداد در کمیته یادمان‌های شهدای گمنام و مراکز فرهنگی دفاع مقدس استان گفت: پروژه احداث باغ موزه دفاع مقدس از سال ۱۴۰۱ در مرکز استان آغاز شده است.

وی افزود: زمین این پروژه ۳۳.۵ هکتار است که ۱۸.۵ هکتار به عنوان فضای سبز در اختیار شهرداری بیرجند قرار گرفته است که متاسفانه با وجود ردیف اعتباری در شورای شهر تاکنون عملیات اجرایی برای فضای سبز این مجموعه صورت نگرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از اختصاص ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور برای مدت سه سال خبر داد و گفت: تاکنون از این مبلغ ۲۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ و همچنین ۲۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان در سال گذشته تزریق شده است.

فلاحی عنوان کرد: برای تکمیل ابنیه مرکز فرهنگی و موزع دفاع مقدس استان و محوطه‌سازی و احداث دیوار پیرامونی این پروژه علاوه بر اعتبار سفر رئیس جمهور شهید، در مجموع ۳۶۴ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی با اشاره به وضعیت پروژه موزه بین المللی استکبارستیزی صحرای طبس، تصریح کرد: در سفر اول رئیس جمهور ۱۵ میلیارد تومان برای این طرح اختصاص یافته که تاکنون ۱۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ و ۱۵ میلیارد تومان هم در سال گذشته به این پروژه تخصیص یافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر موزه استکبارستیزی طبس ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تکمیل آن نیازمند ۳۹۳ میلیارد تومان اعتبار است.

وی گفت: در مجموع ۶۹ یادمان شهدای گمنام در استان داریم که تاکنون ۵۲ نقطه تکمیل شده، ۱۵ نقطه در حال احداث است و دو نقطه هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

فلاحی بیان کرد: از محل متمم سفر اول رئیس جمهور به استان ۲۰ میلیارد تومان ( ۱۵ میلیارد تومان ملی و ۵ میلیارد تومان استانی) برای تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام استان اختصاص یافته که تاکنون ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی و بیش از ۶ میلیارد و ۲۷۲ میلیون تومان اعتبار استانی تخصیص یافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تکمیل ۱۵ یادمان شهدای گمنام در حال ساخت در استان نیازمند ۱۱ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: همچنین برای ساخت ۲ نقطه بدون یادمان(استانداری و دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند) هم ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

علیرضا عباس‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیزبا اشاره به وجود یادمان شهدای گمنام در ۶۹ نقطه استان اظهار کرد: تاکنون ۵۲ یادمان تکمیل شده و ۱۵ یادمان در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه دو نقطه (استانداری و دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند) نیز بدون یادمان است، ادامه داد: تکمیل یادمان‌های در حال ساخت نیازمند ۱۱ میلیارد تومان اعتبار است که تلاش می‌شود با تأمین اعتبار این یادمان‌ها تا هفته دولت تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر چندین نقطه از استان تقاضای تدفین شهید گمنام را دارند، بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، روستای علی آباد لوله(شهرک بعثت) و مجتمع فرهنگی و مذهبی بلنجیر در شهرستان خوسف از مکان‌های اولویت‌دار برای تدفین شهدای گمنام در استان است که باید زیرساخت‌ها لازم را از قبل آماده داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی می‌تواند شناسنامه فرهنگی و هویتی برای مرکز استان باشد، گفت: ضرورت تاسیس این موزه در کشور از سال‌های قبل مطرح شده بود و استان‌های مختلف ساخت آن را شروع کردند.

وی با اشاره به موزه دفاع مقدس استان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در سفر اول و دوم رئیس جمهور شهید به خراسان جنوبی منابع اعتباری خوبی به این پروژه اختصاص یافت.

عباس‌زاده با تأکید بر اینکه پارک موزه دفاع مقدس استان باید سریعتر تکمیل شود، از شهرداری بیرجند خواست تا فضای سبز محوطه این مجموعه را در اولویت نخست احیای فضای سبز شهر قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha