• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032013383
  • خبرنگار : 50532

از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان؛

شهردار آستارا در حوزه ترویج کتابخوانی تجلیل شد

شهردار آستارا در حوزه ترویج کتابخوانی تجلیل شد

ایسنا/گیلان طی مراسمی از میثم الوان پور، شهردار آستارا به دلیل حمایت از توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در این شهر مرزی و گردشگرپذیر، از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان تجلیل به عمل آمد.

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مرزی بندر آستارا که بعد از ظهر امروز یکشنبه ۲۰ خردادماه در محل فرمانداری آستارا برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر به نمایندگی از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان توسط محمدرضا شهاب زاده، فرماندار شهرستان آستارا، از میثم الوان پور شهردار آستارا به جهت حمایت‌های مادی و معنوی از فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اختصاص همه ساله نیم درصد از کل درآمد و بودجه شهرداری آستارا به صورت متناوب در طول سال به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی آستارا و هزینه آن در راستای توسعه و پیشبرد برنامه‌های فرهنگی، هنری، عمرانی و امور جاری کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستارا تجلیل به عمل آمد.

فرماندار آستارا در این جلسه با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی و ضرورت تامین زیرساخت‌های لازم در این حوزه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین اهمیت و جایگاه فرهنگی شهرستان مرزی آستارا، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی و تلاش مناسب در راستای اعتلای شاخص‌های فرهنگی شهرستان آستارا گام برداریم.

محمدرضا شهاب زاده با بیان اینکه تلاش برای ارتقاء شاخص‌های کتابخوانی و مطالعه بسیار مهم است، افزود: تلاش می‌کنیم با همکاری و همدلی کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی، شاخص‌های کتابخوانی و مطالعه را در شهرستان مرزی آستارا ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه آستارا به عنوان شهرستانی فرهنگی در کشور شناخته شده است، گفت: حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی و رفع کمبود منابع مالی و استفاده از ظرفیت خیرین می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در ارتقاء شاخص‌های کتابخوانی داشته باشد.

فرماندار آستارا اظهار کرد: ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی رسالتی همگانی است که حمایت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت افزون بر ۹۵ هزار نفر، در شمال غربی استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است و چهار کتابخانه با ۴۵ هزار نسخه کتاب و بیش از ۳۰۰۰ نفر عضو دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha