• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032113812
  • خبرنگار : 30147

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خبر داد

کشف بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در زبرخان

کشف بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در زبرخان

ایسنا/خراسان رضوی  مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان گفت: در پی بازرسی و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان زبرخان، بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته جمع‌آوری و امحاء شد.

 حامد سلیمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این مواد غذایی در طی بازدیدهای مستمر کارشناسان بهداشت محیط از سطح مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی جمع‌آوری و پس از دستور دادستان و اظهار نظر کارشناسان اداره جهاد کشاورزی و دامپزشکی، مبنی بر غیرقابل مصرف بودن این مواد غذایی برای دام و طیور، در محل جایگاه دفن زباله‌های شهرستان معدوم شد.

وی افزود: پیرو بازدیدهای مستمر کارشناسان بهداشت محیط این شبکه، از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، در صورت مشاهده مواد غذایی تاریخ گذشته، فاسد یا فاقد مشخصات بهداشتی، توسط متصدی در محل معدوم و یا توسط کارشناسان بهداشت محیط جمع‌آوری می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان در همین خصوص از شهروندان خواست، مواد غذایی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و دارای مجوز تهیه کرده و در هنگام خرید مواد غذایی به مشخصات بهداشتی درج شده بر روی بسته‌بندی مواد غذایی توجه نمایند و از خرید مواد غذایی فله و فاقد مشخصات بهداشتی خودداری نمایند.

وی در ادامه به بازدید از معدن داس که فرایند تولید و استخراج سنگ‌آهن را انجام می‌دهد اشاره کرد و افزود: این بازدید، با هدف پیشگیری از بیماری‌های شغلی و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی حین کار، آموزش‌های لازم خود مراقبتی و استفاده صحیح از تجهیزات حفاظت فردی مناسب به نیروی ایمنی و کارگران معدن صورت گرفت.

سلیمانی افزود: تسهیلات رفاهی و بهداشتی از قبیل استراحتگاه، دوش حمام و سرویس‌های بهداشتی با توجه به بعد جمعیت کارگران بر اساس پیگیری‌های قبلی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عملیات در معدن نیز بدون رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی می‌تواند منجر به حوادث ناشی از کار گردد، لذا حضور مسئول ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در معدن، بر اساس ماده ۶۵ آیین‌نامه اجرای قانون معادن ضروری و بر لزوم انجام معاینات شغلی برای کارگران معدن در سال جاری تأکید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha