• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032113955
  • خبرنگار : 50253

مدیر امور آب و فاضلاب تشریح کرد

اجرای طرح اصلاح شبکه و آبرسانی به روستاهای قوچان

اجرای طرح اصلاح شبکه و آبرسانی به روستاهای قوچان
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قوچان با اشاره به اجرای طرح اصلاح شبکه آبرسانی در حوزه شهرستان قوچان به طول ۱۰ کیلومتر، اقدامات آبرسانی به روستاهای این شهرستان را تشریح کرد.

جواد سعادتی ۲۱ خرداد در جمع مدیران اجرایی شهرستان قوچان، اظهار کرد: ۵۰ درصد آب شرب شهر قوچان از سد تبارک و باقی آن از چاه‌های موجود تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از خط جدید انتقال آب حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ لیتر بر ثانیه آب به تصفیه‌خانه قوچان هدایت می‌شود، به اقدامات انجام شده در حوزه روستایی اشاره کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون با همکاری و حمایت بخشداران در روستاهای عمارت، گوجه، مجتمع فرخان علیا، گزل‌آباد، داغیان، آبشوری، بردر، اینچه‌ها، فرخان راه، فرخان سفلی، ناوخ، فیلاب، خلکانلو و مجتمع حاج نصیر، چاه حفر و وارد مدار شده و مشکلات مردم تا حدود زیادی در این روستاها مرتفع شده است.

سعادتی افزود: روستای زوخانو اولین روستا بعد از سد تبارک است که سالیان سال از نعمت آب شرب محروم بود که با حفر چاه، اجرای خط انتقال، شبکه توزیع و احداث مخزن آب اهالی این روستا از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند. همچنین در روستای قره شاهوردی هم همین اقدامات انجام و در حال فروش انشعاب به مشترکین هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح اصلاح شبکه آب‌رسانی در حوزه شهرستان قوچان به طول ۱۰ کیلومتر، بیان کرد: اجرای شبکه توزیع در باغ رسالت مردم (باغ یزدیان)، احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی مجتمع دوغایی، حفر ۵ حلقه چاه در روستاهای سلیم‌آباد، گوگانلو، دربندی، یساقی و داوودلی توسط خیر بنیاد برکت از جمله اقدامات حوزه آب‌رسانی است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قوچان خاطرنشان کرد: گرچه روستاهای سهل‌آباد، اندرزی و چنبر غربال با مشکل تأمین آب شرب مواجه هستند و روزانه با تانکر به این مناطق آب‌رسانی می‌شود؛ اما با وارد مدار شدن مجتمع آب و اجرای ۸.۵ کیلومتر خط انتقال تا یک ماه آینده این مشکل برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه روستاهای یوسفخان و ددانلو برای ساخت مجتمع آب‌رسانی در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، گفت: گرچه مجتمع شفیع هم باید از سهل‌آباد تأمین آب شود، اما یک سری تنش‌ها در این ‌خصوص وجود دارد که در حال حاضر برطرف شده و اعلام آمادگی کرده‌ایم تا پس از رفع نهایی مشکل اجرای پروژه انجام شود.

سعادتی با اشاره به حفر چاه آب در محل دره عمارت و بهره‌مندی ۱۱ روستا از این چاه آب، گفت: برای تأمین آب مورد نیاز شهر قوچان حفر ۶ حلقه چاه و احداث مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در دستور کار است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قوچان از تکمیل و بهره‌برداری شبکه فاضلاب شهری مسکن مهر شهر قوچان خبر داد و اظهار کرد: تأمین برق این پروژه انجام شده است و هم‌اکنون در مرحله نصب انشعابات هستیم و پیش‌بینی می‌شود در اواخر ماه جاری افتتاح می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha