• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403032114253
  • خبرنگار : 71963

غربالگری و آموزش آشنایی با سرطان‌های بانوان ویژه کارکنان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

غربالگری و آموزش آشنایی با سرطان‌های بانوان ویژه کارکنان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در راستای فعالیت‌های ترویجی و غربالگری پژوهشکده به منظور ارتقاء آگاهی و سلامت بانوان نسبت به انجام غربالگری و برگزاری دوره آموزش پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان های شایع بانوان ویژه بانوان شاغل در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کرد.

به گزارش ایسنا، این برنامه با هدف تشخیص زودهنگام سرطان های شایع بانوان و همچنین ارتقای آگاهی عمومی شرکت کنندگان در خصوص این بیماری ها طی دو روز توسط تیم تخصصی پژوهشکده اجرا شد.

رامین صرامی فروشانی، رئیس پژوهشکده سرطان معتمد با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: تیم پزشکی پژوهشکده سرطان معتمد شامل فوق تخصص آنکولوژی، فوق تخصص جراح پستان، رادیولوژیست، متخصص زنان و کارشناسان مامایی علاوه بر معاینه بیماران و انجام سونوگرافی و ماموگرافی پستان، اطلاعات لازم در خصوص انواع سرطان‌های شایع بانوان، نحوه خود مراقبتی و خودآزمایی، اصول زندگی سالم و ضرورت مراجعات به موقع جهت معاینه و غربالگری و همچنین، تشخیص صحیح و درمان موفق سرطان پستان و سرطان رحم و تخمدان به بانوان شاعل در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش داده شد.

وی با اشاره به شیوع بالای سرطان پستان به عنوان شایع‌ترین سرطان در کشور، تاکید کرد: مبتلایان به سرطان‌های بانوان خصوصاً سرطان پستان در صورت تشخیص و درمان به موقع کاملاً درمان می‌شوند اما در صورت تعلل در تشخیص و درمان بیماری، فرد و خانواده او با مشکلات جدی مواجه می‌شوند. همین مسئله است که اهمیت آگاهی و حضور مستمر تمام بانوان در برنامه های غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان را دوچندان می‌کند.

صرامی فروشانی با تقدیر و تشکر از توجه و حساسیت ویژه حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به سلامت مادران و دختران جامعه که در بازدید چند ماه پیش از پژوهشکده با دلسوزی و توجه ویژه بر توسعه آموزش، فرهنگسازی و گسترش برنامه های غربالگری در کشور تاکید کردند ابراز امیدواری کرد که با توجه به جایگاه حساس و نقش مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهتدهی به فرهنگ عمومی، ارتقای آگاهی بانوان شاغل در دبیرخانه شورا به ترویج  و گسترش الگوهای فرهنگی مناسب در آحاد جامعه کمک کند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد، رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در پایان تاکید کرد، پژوهشکده آمادگی دارد در راستای مسئولیت های اجتماعی خود به عنوان قطب درمان سرطان پستان در کشور و با هدف ارتقاء آگاهی و دانش همه بانوان در نقش کلیدی مادر، همسر و دختران آینده ساز مملکت با شعار «بانوی سالم، جامعه سالم» برنامه های غربالگری و آموزش‌های عمومی و اختصاصی را در سایر سازمان‌ها، مراکز و ارگان‌ها نیز برگزار نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha