• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032215233
  • خبرنگار : 50378

تولیت آستان قدس رضوی:

تبادل تجربیات اعتاب ایران و عراق موجب ارتقاء کمی و کیفی خدمت به زائران است

تبادل تجربیات اعتاب ایران و عراق موجب ارتقاء کمی و کیفی خدمت به زائران است

ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی تقویت ارتباطات و تبادل دانش و تجربیات انباشته آستان‌های مقدس ایران و عراق با یکدیگر را موجب سرعت بخشی به رشد کمی و کیفی خدمت رسانی‌های این اعتاب مقدسه به زائران دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی ضمن تشرف به زیارت عتبات عالیات عراق با تولیت‌های اعتاب مقدس علوی، حسینی، عباسی، کاظمین و سامرا به‌طور جداگانه دیدار و ضمن تبادل نظر در خصوص موضوعات حوزه زیارت و نشر معارف اهل بیت(ع)، نسبت به ضرورت تبادل دانش و تجربیات میان آستان‎‌های مقدس تأکید و اظهار کرد: ایجاد و بهبود شبکه ارتباطات و تبادل دانش و تجربیات حرفه‌ای و ایجاد فضای تعامل نزدیک میان اعتاب مقدسه می‏‌تواند در بهبود و توسعه خدمت رسانی‌ها به زائران و رفع مشکلات احتمالی، بسیار راهگشا باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به برخی اقدامات و پیشرفت‌های آستان قدس رضوی در حوزه‎های مختلف فرهنگی، علمی و خدمات اجتماعی، عنوان کرد: آستان قدس رضوی طی دهه های گذشته در حوزه‌های مختلف، از فرهنگی، علمی و دانشگاهی گرفته تا بهداشت و درمان، رفع نیازهای کشور، خدماتی و غیره، با دستیابی به توفیقات قابل توجه، توانسته خدمات عام المنفعه‎ خود را به سراسر ایران گسترش دهد.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود از ابراز همدردی اعتاب مقدسه، مراجع عظام، مسئولان و مردم کشور عراق در شهادت رئیس جمهور ایران و همراهان ایشان قدردانی و عنوان کرد: در حادثه بسیار تلخ شهادت رئیس جمهور ایران، برادری، وحدت و همدلی میان دو ملت ایران و عراق نمایش داده شد، در پی این حادثه حضرت آیت الله سیستانی پیام تسلیت مرقوم داشتند و تقریبا عمده مقامات عراقی و نمایندگان اعتاب مقدسه برای ابراز تسلیت و همدردی به ایران آمدند.

مروی آیت الله العظمی سیستانی را از نعمت های بزرگ الهی دانست و ابراز کرد: نقش ایشان در اسلام تنها محدود به مسائل دینی نبوده و به حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و انسانی نیز گسترش یافته، به طوریکه ایشان را به یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در عراق و جهان تبدیل کرده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، گفتنی است تولیت آستان‌های مقدس عراق نیز در این دیدارها طی سخنانی از اقدامات و فعالیت‎‌های گسترده آستان قدس رضوی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و علمی تجلیل و از تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین مروی در جهت تقویت تعامل، همدلی و ارتباط مؤثر، صمیمی و پایدار میان اعتاب مقدسه تشکر کردند و حضور وی را فرصتی مغتنم برای تبادل دانش و تجربیات و توسعه روز افزون ارتباطات آستان قدس رضوی با اعتاب مقدس عراق دانستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha