• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032315563
  • خبرنگار : 50081

دبیر اجرایی نمایشگاه هنرهای تجسمی «نقطه»:

نمایشگاه مبانی هنرهای تجسمی مردم را نسبت به بنیان‌های هر هنر آشنا می‌سازد

نمایشگاه مبانی هنرهای تجسمی مردم را نسبت به بنیان‌های هر هنر آشنا می‌سازد

ایسنا/خراسان رضوی دبیر اجرایی نمایشگاه آثار مبانی هنرهای تجسمی «نقطه» گفت: دنیای امروز یک مسئله فراگیر است و متاسفانه سواد هنری به نسبت سواد آکادمیک بسیار در سطح پایین‌تری قرار دارد و برگزاری نمایشگاه‌های هنری کمک می‌کند تا مردم بنیان‌های هر هنری را بشناسند. 

راحیل رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نمایشگاه آثار مبانی هنرهای تجسمی «نقطه» اظهار کرد: ایجاد آثار هنرهای تجسمی و درست درک کردن آن‌ها نیاز به یک شناخت اولیه از اصول و مبانی هنرهای تجسمی دارد. به همین منظور این مبانی را می‌توان به الفبا و قواعد درک زبان در هنرهای تجسمی تعبیر کرد و آثاری که هنرآموزان در نمایشگاه مبانی هنرهای تجسمی به نمایش گذاشتند، همان الفبای هنرهای تجسمی است. مبانی هنرهای تجسمی به نقطه، خط و ... نیز تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه گرافیک، نقاشی، مجسمه‌سازی و ... در قالب هنرهای تسجمی جای می‌گیرد، افزود: برگزاری این نمایشگاه بر مبنای آثار هنرهای مبانی است که هنرآموزان هر رشته هنری از جمله گرافیک و نقاشی نیز آموخته‌اند. اگر دانشجویان و هنرآموزان این مبانی را به خوبی یاد بگیرند می‌توانند به راحتی تصویر و هنری خلق کنند که چشم را خسته نکند. بنابراین این کار به قدری مهم است که الفبای هنرهای تجسمی نیز محسوب می‌شود.  

دبیر اجرایی نمایشگاه آثار مبانی هنرهای تجسمی «نقطه» با اشاره به اینکه هنرآموزان مبانی هنرهای تجسمی را در ترم‌های ابتدایی می‌آموزند، ادامه داد: کیفیت کارهای دانشجویان در ابتدای ترم به قدری بالا بود که باعث شد آثار آن‌ها را در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دهیم تا افراد با این هنر بیشتر آشنا شوند. 

وی با بیان اینکه دنیای امروز یک مسئله فراگیر است و متاسفانه سواد هنری به نسبت سواد آکادمیک بسیار در سطح پایین‌تری قرار دارد، تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی کمک می‌کند تا مردم به این سمت سوق پیدا کنند و بنیان‌های هر هنری را بشناسند.  

رحیمی در خصوص چرایی انتخاب عنوان نمایشگاه، عنوان کرد: هر هنری در هنرهای تجسمی، از یک «نقطه» آغاز می‌شود و بستگی به این دارد که آن اثر را از چه فاصله‌ای تماشا کنیم تا به صورت نقطه دیده شود. همچنین نقطه در مبانی هنرهای تجسمی امری نسبی است که شکل قاعده‌مند و اندازه خاصی ندارد و به نقطه دید افراد نیز بستگی دارد. بنابراین نقطه ابتدای هر گام هنری است و ما به این منظور عنوان نمایشگاه مبانی هنرهای تجسمی را «نقطه» نامگذاری کردیم.

وی در خصوص چگونگی استقبال از نمایشگاه هنرهای تجسمی، خاطرنشان کرد: برخلاف تصور استقبال بسیار خوب و رضایت‌بخشی را شاهد بودیم و بازخوردهای مثبتی از اساتید، خانواده‌ها و دانشجویان نیز دریافت کردیم و این اتفاق باعث انگیزه و شادمانی هنرآموزان شد.

دبیر اجرایی نمایشگاه آثار مبانی هنرهای تجسمی «نقطه» اظهار کرد: عسل امیدوار، مبینا محسنی، ملیکا کدیور، فاطمه سمرقندی، ساناز لطفی، ندا عبدی، مهسا باقری، مریم زواری مقدم، رقیه حسین‌زاده، ریحانه پریشان، حدیثه ربانی، زینب عابدیان، تینا صمیمی‌فرد، سعید آسوده، ایلیا دهقانی، زهرا غلامی، زینب مهرابی، نازنین صفایی و یاسمین بامری از جمله هنرآموزانی هستند که آثار خود را در معرض دید عموم قرار دادند.

رحیمی اضافه کرد: نمایشگاه آثار مبانی هنرهای تجسمی «نقطه» تا ۲۳ خردادماه در ۲ نوبت صبح ساعت ۱۰ الی ۱۳ و عصر ساعت ۱۷ الی ۲۰ در فرهنگسرای جهاددانشگاهی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha