• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403032516860
  • خبرنگار : 71951

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران

بهترین فرصت برای اجتماع، نماز جمعه است

بهترین فرصت برای اجتماع، نماز جمعه است

ایسنا/تهران رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران گفت: بهترین فرصت برای اجتماع ما نماز جمعه است و ما باید در بهترین شرایط دین را عرضه کرده و مردم را به دینداری دعوت کنیم.

حجت الاسلام محمدجواد فتاحی، در خطبه‌های پیش از نماز جمعه، ۲۵ خرداد ماه ورامین، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام باقر (ع) اظهار کرد: نماز جمعه مهمترین اجتماع مسلمین در دنیا و یک اجتماع هفتگی مستمر و بر اساس ایمان و تقوا است، کسی که نماز جمعه را به عنوان یک سازمان خدا نهاد مجدد احیا کرد، امام بزرگوار بود و یکی از دستاوردهای انقلاب ما همین نمازهای جمعه است.

فتاحی با بیان اینکه جمع ما در نمازهای جمعه سبب افزایش انگیزه دوستان و هراس دشمنان می‌شود گفت: این جمع باید جز بهترین برنامه‌ها حفظ شود.

 وی با بیان اینکه نمازجمعه میعادگاه عاشقان و ملجا و پناهگاه مسجدی‌ها و هیأتی ها، هنرمندان، کسبه ورزشکاران و تمام اقشار است افزود: باید تلاش زیادی کنیم که نماز جمعه ما نماز جمعه تراز انقلاب اسلامی باشد، چرا که همه ما نسبت به نماز جمعه وظیفه داریم، این وظیفه از بنده حقیر در ۳۸ پایگاه نماز جمعه استان تهران تا یکایک شما بزرگواران و رسانه‌ها است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران با تاکید بر اینکه باید قدر نماز جمعه را بدانیم، عنوان کرد: بهترین فرصت برای اجتماع ما نماز جمعه است که نه در شنبه‌های یهودیان یا یکشنبه‌های مسیحیان چنین اجتماع پرشوری نداریم، ما باید در بهترین شرایط دین را عرضه کرده و مردم را به دینداری دعوت کنیم، بهترین شرایط دینداری و عرضه دین دوره اخیر است، باید قدردان باشیم، در زمانی علمای ما به زحمت یک مجلس دینی برگزار می‌کردند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی قدردان این مجالس مذهبی باشیم و بیش از این تلاش کنیم.

 فتاحی خطاب به اعضای ستاد نماز جمعه و تمام مردم دغدغه‌مند ورامین بیان کرد: جزو اولین سیاست‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه رساندن مساجد ما به تراز انقلاب اسلامی است، هرچه این مهم رخ دهد، همان اتفاق در نمازهای جمعه نیز می‌افتد، چه زیبا است از هر مسجد گروهی دسته جمعی به همراه امام جمعه به نماز جمعه بیایند، لحظات نماز جمعه بهترین لحظات هفته ما است.

وی گفت: روز جمعه بهترین لباس را بپوشید و اعضا ستاد نماز جمعه و مؤمنین با تبسم و محبت مردم را به نماز جمعه دعوت کنند، اگر مشکلی وجود دارد، بیایید انتقاد کنید و راه حل پیشنهاد بدهید، برنامه شورای سیاستگذاری این است که بین صلاتین برنامه‌ای نباشد و وقت مردم گرفته نشود و هر برنامه‌ای است قبل از خطبه‌ها و یا بعد از نماز عصر انجام شود. ذکر این نکته مهم است که بگوییم انصافاً غالب اعضا ستاد نماز جمعه، جمعه‌های خود را وقف نماز جمعه کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha