• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403032516958
  • خبرنگار : 50463

امام‌جمعه یزد:

حضور در انتخابات وظیفه‌ای دینی و ملی است

حضور در انتخابات وظیفه‌ای دینی و ملی است

ایسنا/یزد امام جمعه یزد به درپیش بودن انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه همه وظیفه دینی و ملی داریم در این عرصه بسیار مهم شرکت داشته باشیم گفت: عمده و مهمترین موضوع این است که برای تقویت اسلام و انقلاب در انتخابات شرکت داشته باشیم.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته (۲۵ خرداد) شهر یزد با اشاره به اینکه خداوند متعال در خلقت انسان هدف‌هایی دارد گفت: خداوند هیچ یک از موجودات را بیهوده، بی‌جهت و بدون نتیجه خلق نکرده و انسان در مسیر خلقت به‌سوی هدفی حرکت می‌کند و جایگاهی دارد که باید به آن جایگاه برسد.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید از این عمری که خدا به او داده بهره‌گیری کند افزود: این بهره‌گیری باید برای آن زندگی ابدی باشد که خداوند متعال به‌عنوان زندگی همیشگی و ابدی به انسان عطا خواهد کرد و افرادی که در آنجا می‌روند، دارای درجات، قرب و منزلت، شخصیت و ارزش‌هایی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: همه این جایگاه‌ها را انسان باید از این دنیا به دست آورد و الا اگر کسی برای آن دنیای خودش فکری نکند و زاد و توشه نداشته باشد و جایگاهی برای خودش معین نکند، همین‌طور که در عالم قبر رفت، همان جا معطل می‌ماند.

آیت‌الله ناصری افزود: اگر انسان در این دنیا گناه و ظلمی داشته باشد در همان دنیا گرفتار اعمال خودش می‌شود؛ اما در مقابل افرادی که برنامه‌ریزی برای کار خیر و کسب مقامات داشته باشند، هرچه کار خوب کرده مقاماتش بالاتر می‌رود و دریچه قبر برای وی به بهشت خواهد بود و ملائکه و نعمت‌های الهی که خودش از این دنیا برای خودش فرستاده و خدا به آن افزوده را به دست خواهد آورد.

وی در خطبه دوم خود با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) اظهار داشت:  آن حضرت از کودکی تجربیات و برنامه‌های عجیبی دارد به‌گونه‌ای که در چهارسالگی در رکاب امام حسین (ع) کربلا و صحنه‌های دلخراش و ظلم ظالمان، صبر و صبوری شهدای کربلا را دیده است.

امام‌جمعه یزد گفت: آن حضرت نیت بد دشمنان و اهداف امام حسین (ع) را دیده و از کودکی این موارد در ذهن ایشان نقش بسته و برای اعتلای اسلام برنامه‌ریزی کرده است.

آیت‌الله ناصری گفت: امام باقر (ع) همچنین در دوران اسارت و زمان امامت حضرت امام سجاد (ع) مسائل را بررسی می‌کرد و نسبت به فسادهایی که دیده بود و انحرافات عقیدتی که مشاهده کرده بود برنامه داشت تا نسبت به اصلاح جامعه‌ای که دشمن فکر و اندیشه را از آن برداشته و حقایق را وارونه نشان دادند اقدام لازم را انجام دهد.

وی افزود: امام باقر (ع) باتوجه‌به اینکه می‌دانستند بهترین راه هدایت مردم دانش‌افزایی و بصیرت‌افزایی به آنها برای بیدارشدن فکر و عقیده در میان آنها و داده شدن دید وسیع به آنها است، اقدام به انجام حرکاتی کردند تا مردم تسلیم خلفای جور نشوند و برای این منظور مکتب‌هایی تشکیل و شاگردانی پرورش دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه آن حضرت یک مکتب بزرگ دانش‌پژوه و بر اساس مشی ولایت باهدف تنظیم‌کردن امور مسلمانان به‌ویژه شیعیان و بصیرت‌افزایی در میان آنها ایجاد کردند افزود: امام باقر (ع) برای همه ارزش‌های دینی برنامه‌ریزی داشت و از فرصتی که به وجود آمده بود استفاده کردند تا مکتبی بزرگ را پایه‌گذاری کنند و بر ظلم و باطل ایجاد شده در آن زمان خط باطل کشید.

آیت‌الله ناصری با تأکید بر اینکه همه علمای اسلام اعتراف داشتند که ریشه تمام علوم از حضرت علی (ع) است گفت: امام باقر (ع) به همین دلیل تمام مکتب خود را بر پایه و ریشه علومی که حضرت امیرالمؤمنین (ع) پایه‌گذاری کردند به‌گونه‌ای که هر چه امروز بشر از علوم در حوزه‌های مختلف دارد به برکت حضرت امام علی (ع)، امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است.

امام جمعه یزد به درپیش بودن انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه همه وظیفه دینی و ملی داریم در این عرصه بسیار مهم شرکت داشته باشیم گفت: عمده و مهمترین موضوع این است که برای تقویت اسلام و انقلاب در انتخابات شرکت داشته باشیم.

وی گفت: کشور ما اسلامی، انقلاب ما الهی و حاکمیت ما حاکمیت الله است و کسی که می‌خواهد در این کشور و انقلاب فعالیت داشته باشد باید قدم در جای پای انبیا و بزرگان بگذارد و مردم را به کمال الهی در حوزه‌های مادی و معنوی برساند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در ارتباط با ویژگی‌های رئیس جمهور آینده گفت: خداجویی، خدا ترسی، مردم دوستی و مردم داری، با تجربه بودن، عمل کردن درست از جمله ویژگی‌های رئیس‌جمهور است و مردم باید با دقت در این موارد کسی که به درد اسلام و انقلاب و مردم می‌خورد را انتخاب کنند.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه اصل و اساس ما انقلابی بودن است وگرنه اگر ما انقلابی نباشیم، حیثیتی در دنیا نداریم بیان کرد: اگر کسانی خدای ناکرده بخواهند ما را از ولایت دور کنند و نسبت به مسائل دینی بی‌تفاوت کنند باید مراقبت کنیم تا موفق نشوند و باید با دقت لازم به گونه‌ای اقدام کنیم که سرنوشتمان با توکل به خدا به نحو احسن رقم بخورد

نماینده ولی فقیه در استان یزد به روز جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: ما به لحاظ کشاورزی توجه لازم را نداشتیم در حالی که در کشورمان بیشترین هم و غم باید به این حوزه باشد چرا که کشاورزی ماده حیاتی برای انسان است.

آیت‌الله ناصری بیان کرد: ما می‌توانیم به جای صادرات در حوزه‌های مختلف و خام فروشی، خوراک و مایحتاج خوراکی مردم را به جهانیان صادر کنیم و باید در کشور این توجه را داشته باشیم که در این حوزه محتاج به دیگران نباشیم و حتی بتوانیم به صادر کننده هم تبدیل شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha