• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403032617128
  • خبرنگار : 50184

رئیس کل دادگستری استان خبر داد

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه 

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه 

ایسنا/کرمانشاه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه خبر داد.

شهرام کرمی در اولین نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری انتخابات، بر چهار راهبرد اصلی مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت سالم همواره تأکید دارند، لذا همه مسئولین دخیل در انتخابات باید برای مشارکت حداکثری تمام تلاش خود را بکار گرفته و زمینه را برای یک رقابت سالم و قانونی فراهم کنند. 

وی هدف اصلی انتخابات را حضور حداکثری مردم عنوان کرد و افزود: ایجاد فضای رقابتی سالم و فراهم کردن زمینه مناسب برای شرکت حداکثری مردم در انتخابات مورد تأکید است.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه با تأکید بر هماهنگی دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی جهت پیشگیری و برخورد سریع و قاطع با جرایم و تخلفات احتمالی، گفت: امنیت روانی و فیزیکی انتخابات خط قرمز دستگاه قضایی است و با افرادی که امنیت انتخابات را تهدید کنند برخورد قاطع خواهد شد و به همین منظور شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در کلیه حوزه‌های قضایی استان تشکیل شده است.

وی با تأکید بر اهمیت رصد و پایش فضای مجازی گفت: مسئولین مرتبط باید با ورود پیشگیرانه، فضای رسانه‌ای و مجازی را رصد کنند و گزارش‌های لازم را در اسرع وقت به ستاد اعلام کنند.

 حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست از تعیین شعبه ویژه دادستانی جهت رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خبر داد و تأکید کرد: با رویکرد پیشگیرانه و با هدف ایجاد فضای امن، سالم و آرام برای حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

 نیکزاد عباسی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه هم با اشاره به مصوبات ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی گفت: سوء استفاده از امکانات دولتی و نهادها موضوعی است که لازم است نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند و گزارش‌های خود را در اسرع وقت به ستاد اعلام تا سریعا برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری، عباسی با برشمردن برخی از جرایم و تخلفات انتخاباتی، گفت: تخریب رقبا، توهین و افترا، استفاده از اموال عمومی له یا علیه کاندیداها، دامن زدن به تعصبات قومی مذهبی و ایجاد اختلاف، وعده‌های دروغ و خارج از حوزه اختیارات و خرید و فروش رأی از جمله جرایم و تخلفات انتخاباتی است که در قانون جرم انگاری و مجازات نیز برای آن‌ها تعریف شده، لذا همه باید در جهت اصلاح این آسیب‌ها و برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور تلاش کنیم.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha