• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403032617278
  • خبرنگار : 50117

فرماندار خبر داد:

پیش‌بینی ۳۷ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار در بویین میاندشت

پیش‌بینی ۳۷ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار در بویین میاندشت

ایسنا/اصفهان فرماندار بویین میاندشت گفت: تعداد شعب اخذ رأی شهرستان جمعاً ۳۷ شعبه پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۱۳ شعبه اخذ رأی شهری و ۲۴ شعبه اخذ رأی روستایی هستند.

علی معصومی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان بویین میاندشت، اظهار کرد: در این شهرستان به منظور برگزاری انتخابات پرشور و سالم کارگروه اجرایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تشکیل شد که کمیته‌های کارگروه اجرایی انتخابات شامل کمیته اجرایی، کمیته پشتیبانی، کمیته اطلاع‌رسانی، کمیته مشارکت حداکثری، کمیته امنیتی انتخابات، کمیته حقوقی و کمیته فناوری اطلاعات است که مسئول هرکدام از این کمیته‌ها انتخاب و شرح وظایف و دستورالعمل‌های هر کمیته به مسئول آن کمیته ابلاغ شده است.

وی افزود: هر کدام از این کمیته‌ها جلساتی برای انجام وظایف انتخاباتی خود تشکیل داده‌اند که از میان آن می‌توان به جلسات کمیته مشارکت حداکثری اشاره کرد که تا این لحظه برای هشت گروه مختلف از اقشار پنج جلسه تلفیقی مشارکت حداکثری برگزار شده است و تا زمان انتخابات نیز روند برگزاری جلسات کمیته حداکثری ادامه‌دار خواهد بود.

فرماندار بویین میاندشت با بیان اینکه بدون شک شاهد خروش ملی در کشور و شهرستان بویین میاندشت خواهیم بود، گفت: از طرفی با ساخت کلیپ، فیلم کوتاه، پاورپوینت و فوتو کامنت از عملکردهای نظام جمهوری اسلامی به ویژه دولت سیزدهم و بیانات مقام معظم رهبری روشنگری صورت گرفت و به تقویت مسئله مشارکت حداکثری و همگانی در انتخابات پیش روی (دوره چهاردهم) ریاست جمهوری پرداخته شده است.

معصومی ادامه داد: در حوزه پشتیبانی صندوق‌های اخذ رأی آماده است و در حال تدارک سایر اقلام مورد نیاز هستیم، علاوه بر این با هیئت نظارت انتخابات شهرستان هماهنگی کامل صورت گرفته است و ادارات شهرستان در حال همکاری مناسب برای برگزاری انتخابات هستند.

وی گفت: هیئت اجرایی انتخابات برای دوره چهاردهم ریاست جمهوری با حضور معتمدین مردم در شهرستان و برگزاری انتخابات معتمدین تشکیل و در اولین جلسه هیئت اجرایی، وضعیت شعب، تعداد شعب و مکان استقرار آنها بررسی و نهایی شد.

فرماندار بویین میاندشت افزود: در خصوص آموزش عوامل اجرایی انتخابات می‌توان به حضور فرماندار، بخشداران شهرستان و مسئول آموزش در دوره وبینار آموزشی اشاره کرد، همچنین برای آموزش عوامل اجرایی انتخابات برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

معصومی اظهار کرد: اعضای اجرایی شعب اخذ رأی، نمایندگان فرماندار و کاربران رایانه مشخص شده‌اند. تعداد شعب اخذ رأی شهرستان جمعاً ۳۷ شعبه لحاظ شده که از این تعداد ۱۳ شعبه اخذ رأی شهری و ۲۴ شعبه اخذ رأی روستایی هستند. تعداد شعب اخذ رأی ثابت شهرستان بویین میاندشت جمعاً ۲۲ شعبه است و ۱۵ شعبه اخذ رأی سیار برای شهرستان لحاظ شده که از این تعداد ۲ شعبه سیار شهری و ۱۳ شعبه سیار روستایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص فضای انتخاباتی در شهرستان بویین میاندشت برآورد میدانی ما بسیار مثبت است که با حضور میان مردم و گفت‌وگو با شهروندان و پیگیری‌هایی که در فضای رسانه‌ای و فضای مجازی توسط مردم انجام می‌شود پیش‌بینی می‌کنیم مشارکت خوبی در شهرستان را شاهد باشیم که این هم به دلیل همسویی مردم شهرستان و پایبندی به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی است و هم به لحاظ خدمات ارزنده و دستاوردهای دولت سیزدهم و پروژه‌های عمرانی که در این دوران انجام شده است موجب ایجاد امید و رغبت و نشاط اجتماعی و رضایت عمومی از شرایط کشور شده که خود این عامل مؤثری در شور انتخاباتی و افزایش مشارکت مردمی است.

فرماندار بویین میاندشت، افزود: شهادت مظلومانه شهید جمهور موجب غلیان احساسات شهروندان و نمود پیدا کردن عملی وطن دوستی بیشتر آنها شده که این عامل هم در افزایش مشارکت نقش مهمی ایفا خواهد کرد. همچنین به منظور مشارکت حداکثری آحاد جامعه در انتخابات پیش روی امسال ۲ شعبه اخذ رأی نسبت به انتخابات قبلی یعنی انتخابات مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و شوراها به شعب انتخاباتی شهرستان در میدان دفاع مقدس و سرچشمه افوس اضافه شده است که موجب سهولت و دسترسی آسان‌تر و بهتر به شعب توسط مردم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha