• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403032617478
  • خبرنگار : 50187

‌مطالبات و مشکلات کارگران معادن زغالسنگ‌ روی میز مسئولان قضایی راور

‌مطالبات و مشکلات کارگران معادن زغالسنگ‌ روی میز مسئولان قضایی راور

ایسنا/کرمان رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: مطالبات و مشکلات کارگران شهرستان بایستی به وسیله دستگاه‌های متولی در اسرع وقت و به طور ویژه بررسی و رسیدگی شود.

مسلم کاربخش ۲۶ خرداد ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان راور هدف از تشکیل این نشست را شنیدن مشکلات کارگران معادن زغالسنگ همکار و هجدک اعلام کرد و افزود: در حال حاضر بهترین اقدامی که به نفع همه است و می‌توان انجام داد، این است که معادن زغالسنگ در صورت امکان به بخش خصوصی واگذار شود و این موضوع  باید از طریق نمایندگان مجلس مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی افزود: مسئولان شرکت زغالسنگ باید مشکلات و مطالبات کارگران را بشنوند و در جهت رفع این مشکلات بلا فاصله اقدامات لازم را انجام دهند و پیگیری به موقع، قطعاً می‌تواند از اعتراضات کارگران در معادن جلوگیری نماید.

رئیس دادگستری راور با اشاره به اینکه کارگران معادن باید به این موضوع آگاه باشند که تحصن و اعتراض و تعطیلی کار، نه تنها شرایط را برای آنان بهتر نمی‌کند، بلکه تعطیلی معادن بیشتر به ضرر خود کارگران تمام خواهد شد، افزود: از کارگران درخواست داریم در هیچ شرایطی اقدام به تعطیلی معادن نکنند و در کنار انجام کار، پیگیر مطالبات به حق خود نیز باشند.

وی در ادامه از اعضای شورای کارگری حاضر در جلسه خواست مشکلات و همچنین مطالبات کارگران معادن زغالسنگ هجدک و همکار را   مطرح نمایند.

به گزارش ایسنا، دادستان راور نیز در این نشست ضمن تقدیر از زحمات همه کارگران معادن، اظهار کرد: دنیای مادی غرب، امروز به کارگر به عنوان یک نیروی تولید ثروت نگاه می‌کند، در صورتی که اسلام نگاه ارزشی به نیروی کار دارد و کارگر را یک نیروی ارزشی می‌داند، چرا که کار در نظر اسلام دارای ارزش است.

مجتبی استوارزاده با بیان اینکه معدن یکی از موضوعات حقوق عامه است و دادستانی حمایت قانونی خود را از حوزه معدن اعلام می‌دارد، افزود: دادستانی در صدد شناسایی چالش‌ها و موانعی است که در این حوزه وجود دارد و تمام تلاش خود را در راستای رفع مشکلات به کار خواهد گرفت.

وی افزود: باید به کار به عنوان یک فرهنگ نگاه کنیم چرا که اگر به عنوان وسیله نگاه کنیم، از خیلی مسائل عقب می‌مانیم و همچنین مسائل و مشکلات اقتصادی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، به این موضوع گره خورده است.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور با بیان اینکه توسعه اشتغال یک اقدام مهم و پیشگیرانه از وقوع جرم است و نقش بسزایی در کاهش جرائم خواهد داشت، گفت: حمایت از کارگران در همه حال وجو دارد و ما خواستار این هستیم که درهیچ شرایطی  کار و تولید حتی برای یک ساعت هم  تعطیل نشود، زیرا با تعطیلی واحد تولیدی، کارفرما، کارگر و همه کسانی که در بطن کار قرار دارند؛ ضرر می‌کنند و در مجموع اقتصاد متضرر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha