• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403032617492
  • خبرنگار : 71468

انتظارات جامعه ورزش از دولت چهاردهم

درخواست از دولت آینده برای حل کمبود بودجه ورزش

درخواست از دولت آینده برای حل کمبود بودجه ورزش

رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: امیدوارم دولت آینده توجه بیشتری به بودجه ورزش داشته باشد چون فدراسیون‌ها ریالی بودجه می‌گیرند اما دلاری هزینه می‌کنند.

 مهرداد علی‌قارداشی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی انتظارات جامعه ورزش از رییس‌جمهور و دولت آینده بیان کرد: در دوره آقای رییسی کارهای مهمی انجام شد مانند راه‌اندازی شورای عالی ورزش و اینکه دستور داد مجموعه ورزشی جدیدی ساخته شود. واگذاری استقلال و پرسپولیس اقدام مهم دیگری بود که باری از روی دوش ورزش برداشت.

او ادامه داد: امیدوارم دولت جدید هم دغدغه ورزش را داشته باشد. بحث همگانی ورزش در سلامت جامعه بسیار تاثیر گذار است. ما نیاز داریم در بحث قهرمانی توجه ویژه‌ای به بودجه شود. عمده هزینه‌های ما به صورت دلاری است و این خوب نیست که ما بصورت ریالی بودجه می‌گیریم و باید به صورت دلاری هزینه کنیم. بنابراین باید این مسئله را در تخصیص بودجه در نظر بگیرند. در سال‌های قدیم که من دبیر فدراسیون بودم سهمیه ارز داشتیم که اتفاق خوبی بود. ارز نیمایی ۴۷ هزار تومانی چندان به درد ما نمی‌خورد.

قارداشی درخواست تجدید نظر در مورد عوارض خروج از کشور ورزشی‌ها را داشت و تاکید کرد: عوارض خروج از کشور فدراسیون ها باید ویژه دیده شود. مگر ما چقدر بودجه داریم که برای سفر دوم  ۸۰۰ هزار تومان و دفعه سوم یک میلیون تومان برای هر نفر پرداخت کنیم. از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم که در بحث بودجه هر آنچه قول دادند را عمل کردند و حتی بیشتر از آن کمک کردند اما مسئله این است که چانه ورزش در بحث بودجه کوچک است و با توجه به نقشی که ورزش در جامعه دارد باید توجه بیشتری به آن شود.

او همچنین گفت: امیدوارم در بحث زیر ساختی، پروژه‌ها تکمیل شود و شاهد بهره‌برداری مجموعه جدید ورزشی باشیم. همچنین مهم است رییس جمهور از مدیرانی استفاده کند که از جامعه ورزش شناخت داشته باشد. درست است که مدیر بودن مهم است اما اینکه وزیر ورزش پیشکسوتان و جامعه ورزش را هم بشناسد می‌تواند تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha