• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403032617589
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد

افزایش کیفیت نظام آموزشی به دنبال استقبال نخبگان از دانشگاه فرهنگیان

افزایش کیفیت نظام آموزشی به دنبال استقبال نخبگان از دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه در برنامه هفتم دانشگاه فرهنگیان مکلف است تا ۵ سال هر سال ۲۵ درصد به ظرفیت پذیرش خود اضافه کند گفت: به همین جهت نیازمند تداوم همکاری‌های آموزش و پرورش هستیم.

به گزارش ایسنا، رجبعلی برزویی در گردهمایی شورای معاونین و مدیران کل آموزش و پرورش کشور در اصفهان گفت: از مدیران کل آموزش و پرورش به سبب همکاری‌های انجام‌شده با دانشگاه فرهنگیان تشکر می‌کنم.

وی دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی ماموریت‌گرا خواهد که وظیفهٔ تأمین نیروی کیفی برای آموزش و پرورش را برعهده دارد و بیان کرد: در برنامه هفتم دانشگاه فرهنگیان مکلف است تا ۵ سال هر سال ۲۵ درصد به ظرفیت پذیرش خود اضافه کند و به همین جهت نیازمند تداوم همکاری‌های آموزش و پرورش هستیم.

برزویی ادامه داد: در صورتی که برترین رتبه‌های کنکور، جذب دانشگاه فرهنگیان شوند کیفیت نظام تعلیم و تربیت بهبود خواهد یافت و در سال گذشته ۳۴۰ نفر از رتبه های زیر ۱۰۰۰ رشتهٔ انسانی به این دانشگاه آمده‌اند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: بحث آموزش ضمن خدمت معلمان به دانشگاه فرهنگیان واگذار شده است؛ اما باتوجه به فرایند وقت‌گیر کانون های ارزیابی که برای جذب معلمان دارای شایستگی‌های لازم، ضروری است و نیز لزوم آموزش نومعلمان، تصمیم گرفتیم فعلا آموزش ضمن خدمت توسط وزارت آموزش و پرورش به روش قبل انجام شود تا سال آینده با کیفیت بیشتری آن را شروع کنیم.

وی ماده ۲۸ را روشی برای جبران ظرفیت پایین دانشگاه فرهنگیان خواند و ابراز کرد: دانشگاه فرهنگیان باید به نیروهای جذب شده آموزش و پرورش آموزش بدهد و کار در این زمینه در سال ۱۴۰۰ به اوج رسیده است که ۱۰۰ هزار نفر آموزش بدو خدمت دیدند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، برزویی ادامه داد: از امسال، نیروهای جذب شده از طریق آزمون ماده ۲۸ بالغ بر ۴۰۰ ساعت آموزش کیفی خواهند دید که در دو پودمان ارائه می‌شود و دوره‌های مهارت‌آموزی برنامه‌ریزی شده حداقل در ۱۶ جلسه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha