محمد مشتری در گفت و گو با ایسنا، میانگین سرانه هزینه تعمیرات و نگهداری هر دستگاه ماشین آلات طی این مدت را معادل ۲۵۱ میلیون ریال برشمرد و افزود: ۲۷۴ دستگاه ماشین آلات در این اداره کل فعال بوده که از این تعداد ۱۱۵ دستگاه سنگین، ۱۱۳ دستگاه نیمه سنگین، ۴۶ دستگاه سبک و دو دستگاه از رده خارج شده است.
وی در ادامه گفت: عمر متوسط ماشین آلات راهداری استان ۲۴.۵ سال و درصد فرسودگی آن ۵۳.۲ درصد است.
مشتری خاطرنشان کرد: ۱۲۲ دستگاه تجهیزات راهداری شامل نمک پاش پلاگین، بیل برف روب، کمرشکن، کفی، پیکور، موتور جوش و موتور برق در امور راهداری و مدیریت بحران به کارگیری می شود.
وی با بیان این که سال گذشته ۶۷ دستگاه ماشین آلات راهداری تعمیر اساسی شد، افزود: ۴۰ دستگاه ماشین آلات راهداری متوقف و ۲۷ دستگاه نیز در دست تعمیر است که برای تعمیر این تعداد ماشین آلات حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان شمالی، ضریب فرسودگی ماشین آلات راهداری به دلیل ماموریتهای متعدد و همچنین عمر بالای این دسته از ناوگان از مهمترین چالش های ارائه خدمات راهداری محسوب میشود و بر این اساس خرید چهار دستگاه کشنده، چهار دستگاه کامیونت، دو دستگاه بیل مکانیکی، کمرشکن دو محور، موتور جوش، موتور برق، پیکور، نمک پاش و فلاسک لکه گیر آسفالت در اولویت است.
انتهای پیام
نظرات