علیرضا خجسته امروز ۲۱ مردادماه، در نشست خبری ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی در خصوص وضعیت آزادراه مشهد به باغچه (شهید شوشتری) اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته که نگهداری آزادراه شهید شوشتری با ادارهکل راه و ترابری، سپس ادارهکل راه و شهرسازی و در حال حاضر با ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای بوده، بالغ بر ۲۰ قرارداد برای نگهداری آن منعقد شده است و اگر این کارها انجام نمیشد، وضعیت آزادراه این نبود.
وی افزود: عملیات نگهداری مداوم و مستمر انجام میشود. درصد خرابیهای آزادراه شهید شوشتری قابل توجه نیست، به غیر از ۲ تا ۳ کیلومتر در نزدیکی مشهد در مسیر برگشت، خرابی به خصوص دیگری وجود ندارد که برای آن نیز قرارداد رفع خرابی منعقد شده است. در هفته گذشته نیز ۲ کیلومتر لکهگیری شده و روکش آسفالت آن انجام خواهد شد. عملیات حفاظتی نیز به صورت مداوم انجام میشود تا آزادراه به خرابی نیفتند. در حال حاضر آزاد راه شهید شوشتری به لحاظ رویی وضعیت بدی ندارد.
معاون راهداری ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای خراسان رضوی اضافه کرد: آزادراه مشهد به باغچه توسط سرمایهگذار و با مشارکت دولت احداث شده است. عوارض آن یک دوره بازگشت دارد که متولی آن شرکت ساخت و توسعه راههای کشور است و هر محاسباتی که برگشت سرمایه سرمایهگذار صورت بگیرد، آزادراه به دولت واگذار خواهد شد، اما عوارض کماکان دریافت میشود و صرف نگهداری راه میشود.
خجسته یادآور شد: متاسفانه آزادراه مشهد به باغچه در کشور تنها آزادراهی است که از محل عوارض آن هیچ پولی بابت نگهداری به ادارهکل راهداری پرداخت نمیشود و تمام کارهای روشنایی و نگهداری رویه راه و خطکشی راه از اعتبارات ادارهکل راهداری خراسان رضوی هزینه میشود.
وی در خصوص سرقت تجهیزات راههای خراسان رضوی نیز بیان کرد: تجهیزات راههای خراسان رضوی در یک دوره ۱۸ ماهه به ارزش ۵۰ میلیارد تومان به سرقت رفته است. ما برای جلوگیری از سرقت جنس تابلوها و علائم را تغییر میدهیم و حفاظهای مناطقی که بیشتر مورد سرقت میرود را بتنی قرار میدهیم.
انتهای پیام
نظرات