• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070503942
  • خبرنگار : 50549

مدیرکل انتقال خون استان خبر داد

رشد ۱۹ درصدی مشارکت بانوان خراسان رضوی در اهدای خون

رشد ۱۹ درصدی مشارکت بانوان خراسان رضوی در اهدای خون

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه از مجموع کل مراجعان استان، تعداد ۸۵۲۲ نفر را بانوان تشکیل دادند، از رشد ۱۹.۷۹ درصدی مشارکت بانوان در ۶ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سعید اصغریان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته این سازمان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۱۱ هزارو ۱۸۴ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه داشتند که از این تعداد ۱۶۰ هزارو ۹۴۲ نفر خون اهدا کردند.

وی افزود: از مجموع کل مراجعان استان، تعداد ۸۵۲۲ نفر را بانوان تشکیل دادند که در این خصوص شاهد رشد ۲ درصدی بودیم، ضمن اینکه از مجموع کل بانوان اهداکننده خون استان، تعداد ۵۰۶۲  نفر بانوان از مشهد بودند.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی تصریح کرد: مشارکت بانوان در اهدای خون ۶ماه نخست امسال ۴٩٢٠ واحد و در مدت مشابه سال گذشته، ٤١٠٧ واحد بوده است که با رشد ۱۹.۷۹ درصدی همراه است.

اصغریان در رابطه با آمار تعداد افرادی که برای بار اول اقدام به اهدای خون کردند، بیان کرد: از مجموع اهداکنندگان، تعداد ۲۸ هزار و ۳۲۰ نفر، افرادی بودند که برای بار اول اقدام به اهدای خون کردند که در این خصوص نیز شاهد رشد ۱۹ درصدی بودیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در رابطه با سایر آمارها عنوان کرد: از مجموع کل اهداکنندگان اولی، تعداد ۱۹ هزار و ۲۶۳ نفر از شهروندان مشهدی بودند که با رشد ۲۹ درصدی همراه بود.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری، ١١٠ هزار و ٣٢٧ نفر و در مدت مشابه سال گذشته ١٠٧ هزار و ٧٩ مراجعه‌کننده به پایگاه های انتقال خون داشتیم، عنوان کرد: بر اساس این آمار در ۶ ماهه نخست سال جاری، نسبت به ۶ ماهه نخست سال ١۴٠٢ به میزان ۳.۰۳ درصد رشد در مراجعه افراد به پایگاه‌های انتقال خون استان داشتیم.

اصغریان با اشاره به رشد  ۷.۰۶ درصدی اهدا کنندگان خون در استان افزود: سال جاری ٨۵ هزار و ۵١١ واحد و سال گذشته ٨٠ هزار و  ۶۱۶ واحد اهدا خون در ۶ ماهه نخست سال صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha