• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403070504006
  • خبرنگار : 50455

‌مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:

تجربه موفق حضور جوانان در دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود

تجربه موفق حضور جوانان در دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود

ایسنا/قم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: حضور جوانان در عرصه هشت سال دفاع مقدس یک تجربه موفق است که می‌تواند به نسل امروز منتقل شود لذا همانطور که در جنگ تحمیلی جوانان ما توانستند نقش آفرینی کنند امروز هم باید جوانان در میدان عمل حاضر شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن هنرمند، در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: در استان قم خدمتگزار خانواده‌های بیش از ۶۰۹۰ شهید، ۱۲ هزار جانباز و ۸۰۰ آزاده هستیم، همچنین ۵ هزار نفر از ایثارگران سطح کشور نیز در قم ساکن هستند، بنابراین این جامعه آماری با احتساب خانواده‌هایشان جمعیت ۱۲۰ هزار نفری را در قم شامل می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، با بیان اینکه تعامل از اصول و ابزارهای اولیه کار ما است، بیان کرد: بنیاد شهید قم در راستای خدمتگزاری به جامعه هدف خود تعامل مطلوبی با سایر دستگاه‌های اجرایی استان دارد؛ ارائه خدماتی همچون جذب و استخدام و مراکز درمانی در توان سایر نهادها است.

وی با تاکید بر نقش بی بدیل رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از وظایف همه ما است و اگر این کار را انجام ندادیم در آینده مدیون شهدا هستیم.

هنرمند بیان کرد: تاریخ شفاهی جامعه ایثارگری از جمله مسائلی مهمی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد در همین راستا تعاملی خوبی با سازمان صدا و سیما برای جمع‌آوری تاریخ شفاهی داریم؛ همچنین چاپ کتاب، جمع‌آوری وصایای شهدا و برگزاری یادواره‌ها در حوزه تاریخ شفاهی بسیار اهمیت دارد.   

وی با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا در طول سال از وظایف بنیاد شهید است، گفت: رزمایش بیش از ۳۵۰۰ دیدار با خانواده شهدا از ابتدای هفته دفاع مقس به مدت یکماه با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم یکی دیگر از برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس را گلباران و غباروربی مزار شهدا دانست و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده گلباران و غباروربی مزار شهدا در ۹۲ نقطه از استان قم  برگزار می‌شود.

هنرمند با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجلیل از مقام شامخ شهدا، جانبازان و آزادگان است، گفت: حضور جوانان در عرصه هشت سال دفاع مقدس یک تجربه موفق است که می‌تواند به نسل امروز منتقل شود، لذا همانطور که در جنگ تحمیلی جوانان ما توانستند نقش آفرینی کنند امروز هم باید جوانان در میدان عمل حاضر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha