• یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1404061609262
  • خبرنگار : 50455

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم:

مسئولان حضور در میدان را فرصت برای خدمت بدانند

مسئولان حضور در میدان را فرصت برای خدمت بدانند

ایسنا/قم رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: مسئولان حضور در میان مردم را نه یک کار پوپولیستی، که یک نعمت و فرصت برای خدمت بدانند. امام حسین(ع) فرمودند: «اَنَّ حَوائِجَ النّاسِ؛ توجه به مردم نعمت است.»

مصطفی ملایی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه در حوزه مدیریت در دوازدهمین نشست از سلسله نشست‌های جنگ روایت‌ها با عنوان «بررسی وظیفه مسئولین از نگاه رهبر معظم انقلاب در بیانیه تکالیف راهبردی» که امروز ١۶ شهریور به همت جهاد دانشگاهی قم برگزار شد، بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه تکالیف راهبردی با اشاره به واژه‌ی راهبردی، بر بلندمدت بودن آن تأکید کردند و هفت تکلیف راهبردی را بیان کردند، ایشان با اشاره به جایگاه راهبردی تنگه احد در جنگ، فرمودند که این هفت تکلیف، دقیقاً از همان اهمیت برخوردارند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اولین تکلیف راهبردی را حفظ وحدت و انسجام ملی عنوان کردند، گفت: باید تا جایی که ممکن است برای حفظ منافع اسلام و کشور، از برخی منافع شخصی گذشت کنیم. دشمن همواره به دنبال ایجاد تفرقه، مانند اختلاف بین شیعه و سنی یا قومیت‌های مختلف است، زیرا منافعش در گرو اختلاف است، لذا مقام معظم رهبری بر حفظ اتحادی که به زیبایی در دوران دفاع مقدس متجلی شد، تأکید کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای قم در ادامه یادآور شد: شتاب در پیشرفت دانش و فناوری، حفظ عزت و آبروی کشور، تجهیز کشور به روزترین و کامل‌ترین امکانات امنیتی و حراستی، به نتیجه رساندن کارها و نقش مسئولین در پیشرفت کشور، هدایت معنوی و نورانی جامعه و حفظ شور و شعور انقلابی به ویژه در جوانان به عنوان تکالیف راهبردی هستند.

این پژوهشگر با بیان اینکه از مدل«چهار میم» برای تبیین بهتر وظیفه مسئولین می‌توان استفاده کرد، تصریح کرد: میدان به معنای جایی که مردم حضور دارند مانند بازار، کارخانه، مسجد و محله؛ مردان میدان مانند شهیدان رجایی، سلیمانی و آیت‌الله رئیسی در همین عرصه‌ها حاضر می‌شدند.

وی ادامه داد: مسئول یعنی دستگاه‌ها و نهادهای خدمت‌رسان و دیگری مفهوم منظور است که دو بخش دارد؛ یک سوی آن نیازها، خواسته‌ها و مشکلات مردم، و سوی دیگر، دغدغه‌ها، اولویت‌ها و محدودیت‌های دستگاه است؛ همچنین مراوده کلید حلقه اتصال است، یعنی تعامل، گفت‌وگو و ارتباط مستقیم با مردم از طریق رسانه، جلسات، دیدارها و سامانه‌های ارتباط مردمی و این مراوده است که باعث مفاهمه دو طرف می‌شود.

ملایی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود تاکید کردند اطلاع از متن زندگی مردم با گزارش و کارت‌خوانی امکان‌پذیر نیست؛ باید بروید و ببینید. بنابراین، روابط عمومی‌ها دو مأموریت اصلی آگاهی‌بخشی، انتقال مشکلات مردم به مسئول و توضیح دغدغه‌های مسئول به مردم و اعتمادسازی را دارند.

وی با تأکید بر اینکه مسئول باید مردمی باشد، بیان کرد: مسئولان حضور در میان مردم را نه یک کار پوپولیستی، که یک نعمت و فرصت برای خدمت بدانند. امام حسین(ع) فرمودند: «اَنَّ حَوائِجَ النّاسِ؛ توجه به مردم نعمت است.» مسئول خدمتگزار، مانند خادم آنان است، نه دور از مردم. شاخص دولت اسلامی، خدمت‌رسانی است، همان‌گونه که شهید سلیمانی با آن جایگاه والا، خود را خادم حرم امام رضا(ع) می‌دانست.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: مسئولین باید از اتاق‌های خود بیرون آیند و با حضور در میدان و مراوده مستقیم با مردم، از متن زندگی و مشکلات آنان آگاه شوند؛ این ارتباط تنها راه خدمت‌رسانی واقعی و تحقق تکالیف راهبردی است.

مدرس دانشگاه در پایان با اشاره به نقش دانشجو در جهت عمل به تکالیف راهبردی بیان کرد: دانشجو نیز می‌تواند با مطالبه‌گری فعال و امیدوار، نه منفعل و مایوس، و با تسهیلگری ارتباط بین مردم و مسئولین، در جهت عمل به این تکالیف راهبردی گام بردارد. در پایان، باید به شهدا به عنوان چراغ‌های هدایت و خدمت‌رسانان بزرگ اقتدا کرد و مسیر آنان را ادامه داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha