• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403070705059
  • خبرنگار : 50123

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

ضرورت پوست‌اندازی در اتاق تعاون چهارمحال و بختیاری

ضرورت پوست‌اندازی در اتاق تعاون چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به نظر من شأن اتاق تعاون با شأن استان هم‌خوانی ندارد، گفت: باید اتاق تعاون به فکر یک پوست‌اندازی باشد و منتظر حضور نسل جدید در این اتاق باشیم.

محمدکاظم منزوی امروز هفتم مهرماه در کارگروه توسعه بخش تعاون چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به اهمیت بخش تعاون، پیش از این به صورت ویژه به این بخش توجهات انجام می‌شد، اما با ابلاغ سند توسعه بخش تعاون امید است اتفاقات جدیدی رخ دهد و حرکت‌ بهتری در این بخش ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: ۲۸ مدیر دستگاه‌ اجرایی که در این سند وظایفی برای آن‌ها محول شده موظفند وظایف را راهبری و مدیریت کنند و هرگونه اخلالی که در این زمینه ایجاد شود باید پاسخگو باشند.

منزوی ادامه داد: آن دسته از مدیرانی که فرصت حضور در شورای توسعه بخش تعاون استان را ندارند باید نماینده تام‌الاختیار خود را معرفی کنند که نوعی تفویض اختیار به شمار می‌رود.

منزوی تاکید کرد: زحمات زیادی برای اتاق تعاون استان کشیده شده اما همانطور که پوست‌اندازی در اتاق بازرگانی و خانه صنعت انجام شد از اتاق تعاون نیز این انتظار می‌رود، لذا همه باید کمک ‌کنیم تا اتاق تعاون استان ساختار خود را تقویت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: دستگاه‌ها مکلفند وضع موجود تعاونی‌های خود از جمله تعاونی‌های فعال، راکد، قابل احیا و ... را احصا کنند، در حقیقت باید متقاضیان را به سمت تشکیل شرکت‌های تعاونی هدایت، مشوق‌ها و ریزمشوق‌ها نیز مشخص شود و به سمع و نظر ارباب رجوع برسد.

وی خاطرنشان کرد: تعاونی‌های صنایع دستی و فرش از جمله تعاونی‌هایی هستند که لازم است برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرد زیرا شرایط حادی دارند.

همچنین محسن مولوی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۳۳۰۰ شرکت تعاونی در استان در بخش‌های مختلف اقتصادی، گفت: ۳۷ هزار نفر از مردم استان عضو این تعاونی‌ها هستند که۷۳ درصد اعضا آقایان و ۲۷ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: ۳۳ درصد تعاونی‌های استان در بخش کشاورزی، ۲۹ درصد خدمات، ۲۸ درصد صنعت و مابقی در سایر فعالیت‌های اقتصادی مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲۸ دستگاه اجرایی عضو شورای توسعه بخش تعاون استان هستند، تصریح کرد: امید است با همکاری دستگاه‌ها بتوان راهبری صحیح برای بخش تعاون استان داشته باشیم.

مولوی اهداف مهم این شورا را شناسایی موانع و مشکلات پیش روی شرکت‌های تعاونی، اتخاذ راهکارها برای رفع مشکلات آن‌ها و برنامه‌ریزی مدون برای احیای شرکت‌ها در سطح استان و ایجاد مشوق‌ها برای شرکت‌های تعاونی برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال یک خط اعتباری خاص به بخش تعاون ابلاغ شده که مبلغ ۹۷ میلیارد تومان برای شرکت‌های تعاونی به ویژه شرکت تعاونی‌های تعطیل و نیمه فعال که نیاز به منابع مالی دارند از طریق تزریق این اعتبار، بتوان آن‌ها را احیا و به چرخه تولید برگرداند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha