• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403071109487
  • خبرنگار : 71368

مناطق ۳، ۱ و ۶ دارای بیشترین سالمند در تهران/ فعالیت کانون سالمندان محلات

مناطق ۳، ۱ و ۶ دارای بیشترین سالمند در تهران/ فعالیت کانون سالمندان محلات

 مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مورد قرار گرفتن تهران در آستانه بحران سالمندی هشدار داد و بر لزوم جذب مشارکت های مردمی برای رسیدگی به سالمندان تاکید کرد.

حمید صاحب در گفت وگو با ایسنا، در مورد وضعیت سالمندی در تهران با بیان اینکه شهرداری تهران برای افزایش مهارت و توانمندسازی سالمندان اقدام به راه اندازی سراهای زندگی در سطح برخی از مناطق کرده است گفت: مراکزی با رویکرد توانمندسازی سالمندان در برخی مناطق شهر تهران راه اندازی شد که با عنوان مرکز فرآهنگ شناخته می‌شدند اما حالا این مراکز تحت عنوان سرای زندگی شناخته می شوند که در این مرکز به سالمندان خدمات آموزشی و توانبخشی  ارائه می‌شود  و مسیله نگهداری سالمند را نداریم.

وی با تاکید بر اینکه در سراهای زندگی سعی می شود توان سالمندان را ارتقا دهیم و اقدامات پیشگیرانه برای بیماری آنها و افزایش بیماری های احتمالی شان با ارایه آموزش های مختلف داده می شود گفت:  در حال حاضر اولین مرکز در منطقه ۲۱ به صورت پایلوت کار خود را آغاز کرده و قرار است به زودی یک مرکز دیگر نیز افتتاح  شود و بعد از آن  تاسیس مرکز سرای زندگی در مناطق ۱۱، ۱۵، ۲۰، ۴ و سایر مناطق نیز در دستور کار قرار دارد.

صاحب با تاکید بر اینکه فعالیت مراکز سرای زندگی در مرحله پایلوت است و  قطعا باید در سطح محله این مراکز فعال  باشند. گفت: جمعیت سالمند تهران در مناطق ۳، ۱،۶ و۲۱ به نسبت سایر مناطق بیشتر است و این در حالی است که شهر تهران به عنوان یکی از شهرهای پیر شناخته می شود چراکه براساس آمارهای منتشره  حدود ۱۱ درصد جمعیت کشور سالمند هستند که این نسبت در تهران به ۱۳ درصد رسیده است و در برخی از مناطق از جمله‌ این نسبتبه دلیل تعدد سالمندان  گاها به ۱۶ درصد هم می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه براورد می‌شود که ۱۰ درصد جامعه سالمندان در حالت انزوا زندگی می‌کنند افزود: بر همین اساس در کنار اقدامات اساسی که باید شهرداری  و حتی دولت انجام دهد ما کانون سالمندان محلات را تشکیل دادیم که بر این اساس با جلب مشارکت مردمی برای رسیدگی به سالمندان در حال انجام است و سعی شده با کمک مردم هر محله به سالمندان توجه  و رسیدگی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha