• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071209822
  • خبرنگار : 50974

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان؛

استمرار خیرات، نیازمند تبیین فرهنگ «وقف» است

استمرار خیرات، نیازمند تبیین فرهنگ «وقف» است

ایسنا/گیلان مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: استمرار خیرات در میان سایر اقشار نیازمند تبیین فرهنگ وقف در حوزه احسان اجتماعی است.

پنجشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳، همایش «یاوران وقف» به منظور تکریم و تجلیل از هیئت امنای اماکن مذهبی، خادمین و یاوران وقف شهرستان های تالش و رضوانشهر با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان،ائمه جمعه شهرستان تالش، فرماندار و مسئولان در سالن اجتماعات معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش برگزار شد. 

استمرار خیرات، نیازمند تبیین فرهنگ «وقف» است

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی در این مراسم ضمن تأکید بر اهمیت فریضه وقف در جامعه اظهار داشت: «وقف» مصداقی بارز از احسان و تعاون و تصدق دائمی و مستمر و بدون ریا است.

استمرار خیرات، نیازمند تبیین فرهنگ «وقف» است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در ادامه بر گستردگی مسئله وقف در تمام ادیان الهی اشاره کرد و افزود: «وقف» سنت جاریه‌ای است که در تمامی ادیان الهی وجود داشته است به طوری که در اروپا بسیاری از اماکن دینی و خیریه‌ای به‌ صورت وقف و موقوفات مدیریت می‌شود.

حجت الاسلام تدینی در ادامه افزود: «وقف» تنها راهی برای ماندگاری و مانایی و پیشگیری از زمین‌خواری است. لذا استمرار خیرات در میان سایر اقشار نیازمند تبیین فرهنگ وقف در حوزه احسان اجتماعی است.

استمرار خیرات، نیازمند تبیین فرهنگ «وقف» است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه در استان گیلان یکی از برنامه‌های مهم اوقاف و امور خیریه استان گیلان را اجرای برنامه‌های فرهنگی دانست و اظهار کرد: طرح‌های فرهنگی با مشارکت فعالان قرآنی، دستگاه‌های فرهنگی، بقاع متبرک، هیئت‌ های مذهبی، مؤسسات فرهنگی اجرا می شود که این برنامه ها موجب ایجاد روحیه فرهنگی و قرآنی در جامعه شده و خود نمونه بارز جهاد تبیین است. 

استمرار خیرات، نیازمند تبیین فرهنگ «وقف» است

در پایان این مراسم از واقفین ،هیئت امناء بقاع متبرکه با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha