• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403071511450
  • خبرنگار : 71955

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبر داد

تغییردستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع درمدارس/«کد یکتا» دانش‌آموز و والدین باید به‌روز رسانی شود

تغییردستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع درمدارس/«کد یکتا» دانش‌آموز و والدین باید به‌روز رسانی شود

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه ثبت نام ۱۵۰ هزار دانش‌آموز اتباع قطعی نشده است و در این موضوع عقب هستیم گفت: دستورالعمل ثبت‌نام دانش آموزان اتباع از سوی وزارت کشور تغییر کرد که باید کد یکتا دانش‌آموزان و والدین به‌روز رسانی شود.

به گزارش ایسنا، مسعود بهرامی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه مهر امسال نسبت به سال گذشته مهرماه آرامی بود، گفت: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در جشنواره شهید رجایی مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امروز ۱۵ مهر، سنجش سلامت نوآموزان برای سال تحصیلی آینده، از استان البرز آغاز می‌شود افزود: امروز عملا سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ را آغاز کردیم.

بهرامی با بیان اینکه ۹۷۸ هزار و ۶۹۴ دانش آموز در مدارس دولتی ثبت نام کردند و حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز در مدرسه غیردولتی تحصیل می کنند ادامه داد: مشکلی در ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی نداشتیم و حدود ۵۷۰۰ ظرفیت جذب داشتیم مگر آنکه درخواست و داوطلب در رشته محل‌هایی نداشته باشیم.

بهرامی با بیان اینکه دو موضوع پیش رو داریم که یکی سال تحصیلی جاری و دیگری برنامه ریزی سال تحصیل جدید در حوزه‌های سنجش بدو ورود و ثبت نام کتاب درسی است گفت: برای سال تحصیلی جاری کیفیت بخشی نیروهای انسانی را در برنامه داریم که از ۲۷ مهرماه این برنامه را آغاز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رویکردهای ما در سال جاری توانمندسازی مدیران، تقویت و ارتقای نیروی انسانی، مشارکت حداکثری ظرفیت ها از جمله ظرفیت والدین، پایش و نظارت مستمر اجرای برنامه‌ها در ادارات است افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بر فعالیت پرورشی در کلاس درس تمرکز داریم.

بهرامی ادامه داد: در دستگاه آموزش و پرورش دارای دو اداره کل هستیم که یکی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و دیگری آموزش و پرورش است که این دو اداره کل موازی هم هستند و زیر مجموعه همدیگر نیستند. اداره نوسازی مدارس کشور در حال انجام سه اقدام گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات و ایمن سازی مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: سرانه دانش آموزشی از ۳.۸ دهم متر مربع به ازای هر دانش آموز از سال ۱۴۰۰ با گذشت سه سال به ۵.۱۶ دهم مترمربع رسیده است.

وی با بیان اینکه در شهرستانهای استان تهران یک مدرسه شعله مستقیم و بخاری نداریم و همه به شوفاژ تجهیز شده‌اند اظهار کرد: برنامه داشتیم که تراکم جمعیت در کلاس درس را روی ۳۲ نفرنگهداریم اما با پروژه‌های اداره نوسازی که به ما تحویل داده شده است، تراکم جمعیت را بر ۳۰ نفر مشخص کردیم.

بهرامی عنوان کرد: ثبت نام اتباع در سال گذشته زودتر صورت گرفت و امسال با تغییر دولت دستورالعمل ثبت نام اتباع دیرتر صورت گرفت و ثبت نام ۱۵۰ هزار دانش آموز اتباع قطعی نشده است و در این موضوع عقب هستیم؛ برای ثبت نام دانش آموز اتباع یک هفته فرصت داشتیم. دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان اتباع از سوی وزارت کشور تغییر کرد که باید کد یکتا دانش آموزان و والدین به‌روز رسانی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha