• یکشنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403071511830
  • خبرنگار : 71129

یک‌سالگی جنگ غزه؛ جنایات صهیونیست‌ها «شرمساری بزرگی» برای انگلیس است

یک‌سالگی جنگ غزه؛ جنایات صهیونیست‌ها «شرمساری بزرگی» برای انگلیس است

به گفته رئیس بزرگترین سازمان حقوق فلسطین در اروپا، فلسطینی‌ها در ۱۲ ماه گذشته در مبارزات پایدار خود برای آزادی، «تاریکترین لحظات» را پشت سر می‌گذارند.

به گزارش ایسنا، در حالی که حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به یک سالگی رسیده است، تلفات غیرنظامیان در منطقه محاصره شده فلسطین از ۴۱ هزار نفر فراتر رفته که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، انگلیس یکی از نخستین کشورهایی بود که پس از آغاز حملات و قتل عام گسترده در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، راهپیمایی‌های بزرگی در آن برگزار شد و میلیون‌ها نفر در سراسر این کشور خواستار آتس بس و ممنوعیت تسلیحاتی علیه اسرائیل شدند.

گروه‌های مختلفی در انگلیس برای بسیج میلیون‌ها نفر ائتلاف تشکیل دادند، از جمله کمپین همبستگی فلسطین (PSC) که به عنوان بزرگترین سازمان حقوق فلسطین در اروپا و نه تنها در انگلیس به حساب می‌آید.

یک‌سالگی جنگ غزه؛ جنایات صهیونیست‌ها «شرمساری بزرگی» برای انگلیس است
تظاهرات انگلیسی‌ها در حمایت از مردم فلسطین

به باور «بن جمال»، مدیر کمپین همبستگی فلسطین، این راهپیمایی‌ها در تاریخ انگلیس بی سابقه بوده و از زمان جنبش حق رای در اوایل قرن بیستم، لحظه‌ای این‌چنینی در تاریخ این کشور وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد که یکی از مسائل کلیدی که از اکتبر گذشته میلادی گفته شد، این بود که تاریخ، از ۷ اکتبر آغاز نشد: «این نسل کشی بر اساس بیش از ۷۶ سال ظلم و ستم توسط اسرائیل بر مردم فلسطین از طریق مکانیسم‌های پاکسازی قومی، استعمار، اشغال نظامی و تحمیل نظام آپارتاید بنا شده است.»

بن جمال همچنین تاکید دارد آنچه که در سال گذشته اتفاق افتاد، بی شک تاریکترین لحظه در تلاش مستمر فلسطینی‌ها برای آزادی است: «این یک لحظه برای تامل است. این یک لحظه اندوه عمیق است. این لحظه‌ای است که ما قدرت مردم فلسطین و پایداری مداوم آنها را تصدیق می‌کنیم. این لحظه‌ای برای شرمساری عمیق دولت ماست برای جامعه بین‌الملل که اجازه داده‌اند که این اتفاق بیفتد، زیرا آنها اسرائیل را مجبور به پرداخت هزینه جنایات خود نکرده‌اند.»

جمال در پاسخ به این سوال که چگونه این گروه برای بسیج گسترده شهروندان انگلیسی پس از حملات ۷ اکتبر آماده شد، گفت: همراه با ائتلافی از پنج گروه دیگر، کمپین همبستگی فلسطین خیلی صریح صحبت کرد زیرا آنها می‌دانستند چه چیزی در راه است. ما می‌دانستیم که باید برای یک راهپیمایی اولیه مردم را بسیج کنیم و برای همین ۹ اکتبر (۲۰۲۳) راهپیمایی به راه انداختیم.

بن جمال با بیان اینکه یک هفته یا بیشتر پس از حمله غافلگیرانه حماس علیه رژیم صهیونیستی در اکتبر گذشته، اولین راهپیمایی ملی در لندن توسط ائتلاف برگزار شد، گفت: «آنها بیستمین راهپیمایی را در لندن برگزار می‌کنند اما برخی می‌پرسند که چرا هنوز راهپیمایی‌ها انجام می‌شود؟»

وی گفت: «پاسخ به این سوال این است که نسل کشی ادامه دارد و به دلیل همدستی دولت ما و همچنین همدستی شرکت‌ها و نهادهای عمومی در انگلیس که در شرکت‌هایی سرمایه گذاری می‌کنند که از زیرساخت‌های ظلم و ستم اسرائیل حمایت می‌کنند و به اسرائیل سلاح می‌فروشند، این راهپیمایی‌ها ادامه دارد.»

مدیر این کمپین همچنین گفت: «این تبانی، ادامه دارد. به همین دلیل است که خیلی از مردم همچنان در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند.»

فشار حداکثری و غیرمنتظره از سوی نهاد سیاسی

مذاکرات فشرده‌ای بین پلیس متروپولیتن و گروه‌های طرفدار فلسطین در مورد زمان و مدت تظاهرات در لندن صورت گرفته است.

یک‌سالگی جنگ غزه؛ جنایات صهیونیست‌ها «شرمساری بزرگی» برای انگلیس است
تظاهرات در لندن در حمایت از فلسطین

بن جمال ادامه داد: «ما یکسری فشارهای حداکثری و غیرمنتظره از سوی نهادی سیاسی و پلیس در جریان این رویه گفت‌وگوها داشتیم.»

او اشاره کرد که تشکیلات سیاسی اغلب به عنوان یک «لابی برای اسرائیل» عمل می‌کند و از همان ابتدا به «صداهای طرفدار اسرائیل در تلاش برای ساکت کردن هرگونه همبستگی با مردم فلسطین» پاسخ می‌دهد.

گروه‌های یهودی نیز که از اکتبر گذشته در راهپیمایی‌های حمایت از فلسطین شرکت داشته‌اند، شعار «نه به نام من» سر داده و ادعای رژیم صهیونیستی را درباره این مساله رد کرده‌اند که حمله به غزه با هدف تضمین امنیت مردم یهود بوده است.

مدیر کمپین همبستگی با فلسطین در ادامه گفت: «راهپیمایی‌های حمایتی از فلسطین در طول ۱۲ ماه گذشته با تحریکات متعددی از سوی طرفداران اسرائیل مواجه بوده که هدف آن تلاش برای حفظ حمایت تشکیلات از نسل کشی اسرائیل است. ما اینجا برای حقیقت، برای حقوق مردم تحت قوانین بین‌المللی راهپیمایی می‌کنیم و خواستار پایان دادن به کشتار جمعی هستیم. بنابراین، می‌دانیم که تاریخ در کنار ماست و از مردم می‌خواهیم که بر دلایلی که چرا ما راهپیمایی‌های مجدد برگزار می‌کنیم، تمرکز کنند.»

وی به ادامه روند فروش گسترده سلاح به رژیم صهیونیستی از سوی لندن از جمله قطعات جنگنده‌ها اشاره کرد که عاملی در شرکت مردم در راهپیمایی‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha