رحمان هوشیاری که سومین روز از هفدهیمن جشنواره را پشت سر گذاشته و نمایش ها را به همراه سایر داوران ارزیابی می کند، به ایسنا می گوید: به عنوان کسی که سابقه طولانی در برگزاری این جشنواره و سایر جشنواره های داخلی و خارجی تئاتر دارم، معتقدم که سیر آثار جشنواره های تئاتر خیابانی در ایران نزولی است.
به گفته وی، نمایش هایی که در دهه ۸۰ از شرکت کنندگان ارائه می شد بی نظیر بود و امروز کمتر از این آثار دیده می شود.
داور بخش مسابقه هفدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، در ورطه تکرار افتادن هنرمندان و حضور در جشنواره های مکرر آنهم فقط با عوض کردن اسامی نمایش ها و جابه جا کردن کاراکترها را دلیل کیفیت پایین آثار شرکت کننده در جشنواره می داند ومی گوید: مادامی که نیت از تولید اثر هنری به این شکل باشد، نتیجه تولید اثراتی بی کیفیت، فاقد اندیشه، تکنیک و ارتباط موثر با مردم است.
به عقیده این هنرمند، تئاتر باید به لحاظ محتوا، فرم و تکنیک هنری جذاب باشد تا بتواند پیام خود را به مخاطب ارائه دهد، به ویژه در تئاتر خیابانی که تماشاگران گذرا با افکار و دغدغه های متعدد زیادی وجود دارد و مخاطب بدون آمادگی ذهنی قبلی به صحنه نمایش می رسد.
هوشیاری، معتقد است که تنبلی و کاهش مطالعه کیفیت آثار تولیدی بخش تئاتر را پایین آورده است.
انتهای پیام
نظرات