اقبال خانی یکشنبه ۲۵ آبان در حاشیه دوره دو روزه تخصصی «رویکردهای نوین ارزیابی و مداخلات اختلالات یادگیری» در اردوگاه شهید سلیمانخاطر سنندج، با قدردانی از تلاش معلمان مدارس استثنایی اظهار کرد: معلمان این حوزه، معلمانی بدون زنگ تفریحاند و بهدلیل مسئولیتهای متنوع آموزشی، تربیتی، توانبخشی و حتی درمانی، نقشی فراتر از یک معلم ایفا میکنند.
وی توانمندسازی نیروهای آموزشی را یکی از اولویتهای کلیدی سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور دانست و افزود: دو تا سه برنامه تخصصی در چارچوب برنامههای کلان این سازمان بهطور ویژه به مراکز جامع سنجش اختصاص یافته است.
خانی با اشاره به شرکت ۲۵ هزار و ۶۰۸ نوآموز کردستانی در برنامه ملی سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی گفت: از این تعداد، ۶۱۰ نوآموز دیرآموز تشخیص داده شدند و ۱۵۳ نفر نیز به مدارس استثنایی استان ارجاع یافتند.
رئیس آموزشوپرورش استثنایی کردستان با تأکید بر ضرورت حمایت همهجانبه از برنامههای جهش، سنجش و مداخله آموزشی اظهار کرد: تحقق اهداف این برنامهها بدون همکاری دستگاههای مرتبط و همراهی سطوح مختلف تصمیمگیری و اجرا ممکن نیست.
وی بر لزوم بهرهگیری از ظرفیت نهادهای مختلف، تخصصیسازی فضاهای آموزشی و اداری و تقویت رویکرد منطقهای در ارائه خدمات ویژه تأکید کرد و گفت: منابع حاصل از فعالیتهای مراکز جامع باید تنها در جهت تقویت همان مراکز هزینه شود.
خانی همچنین بر اهمیت همافزایی، تبادل تجربه و ارتقای دانش تخصصی معلمان در استانهای محروم اشاره کرد و ادامه داد: بهروزآوری مهارتهای معلمان یکی از اهداف اصلی این دورههاست تا کیفیت آموزش برای دانشآموزان با نیازهای ویژه افزایش یابد.
حسین مظفری مدیر توانبخشی و کبری سلطانی خدیو رئیس گروه توانبخشی سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور، مدرسان این دوره تخصصی هستند.
انتهای پیام


نظرات