به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، مهدی رجحانی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان قزوین که در سالن جلسات مدیریت بحران برگزار شد، با اشاره به ﺗﻘﺎﻃﻊ ﻏﯿﺮﻫﻤﺴﻄﺢ ﻣﺤﻤﺪﯾﻪ ﻭ ﻃﺮﺡ ﻫﻤﺴﻄﺢ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺩﺭ ﺟﺎﺩﻩ ﻗﺪﯾﻢ ﻗﺰﻭﯾﻦ- ﮐﺮﺝ، اظهار کرد: در حال حاضر مسائل مربوط به ﻣﯿﺪﺍﻥ، ﻭﺭﻭﺩﯼﻫﺎ، ﺧﺮﻭﺟﯽﻫﺎﯼ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﻭ ﮐﻨﺪ ﺭﻭﻫﺎﯼ ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﻣﺤﻤﺪﯾﻪ است و پس ﺍﺯ ﺑﻬﺮﻩﺑﺮﺩﺍﺭﯼ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﮐﻞ ﺭﺍﻫﺪﺍﺭﯼ قرار میگیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در ادامه با اشاره به ﻃﺮﺡ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﻫﺴﺘﻪ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺷﻬﺮ ﻗﺰﻭﯾﻦ، بیان کرد: ﻃﺮﺡ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﻫﺴﺘﻪ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺷﻬﺮ ﻗﺰﻭﯾﻦ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺤﺪﻭﺩﯾﺖ ﺧﻄﯽ (ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﭼﻨﺪ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ) ﻣﻮﺭﺩ ﺗأﯾﯿﺪ نیست و باید شهرداری ﺑﺮﺭﺳﯽﻫﺎﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮی در این حوزه انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻋﺪﻡ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﮐﺎﺭ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺍﺣﺪﺍﺙ ﺧﻄﻮﻁ ﺗﻨﺪﺭﻭﯼ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱ، ﺍﺣﺪﺍﺙ ﭘﯿﺎﺩﻩﺭﺍﻩﻫﺎ، ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺧﻄﻮﻁ ﺩﻭﭼﺮﺧﻪ اشتراکی ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ و ﻃﺒﻖ ﺍﻓﻖﻫﺎﯼ ﻃﺮﺡ؛ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﻗﺰﻭﯾﻦ باید در اسرع وقت ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﻻﺯﻡ ﺭﺍ ﺟﻬﺖ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ اجرایی کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺧﻄﻮط BRT و احداث ﭘﺎﺭﮐﯿﻨﮓﻫﺎﯼ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺩﺭ ﻣﮑﺎﻥﻫﺎﯼ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﺷﺪﻩ نیز از جمله مواردی است که ﺟﻬﺖ ﺍﺟﺮﺍ باید ﺩﺭ ﺍﻭﻟﻮﯾﺖ ﮐﺎﺭﯼ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﻗﺰﻭﯾﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﺩ، همچنین ﺯﻣﺎﻥﺑﻨﺪﯼ ﻃﺮﺡ ﻭ ﺍﺟﺮﺍ باید به نحوی ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ شود ﮐﻪ تأخیر ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﻃﺮﺡ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺟﺎﻣﻊ ﺣﻤﻞ ﻧﻘﻞ، ﺩﺭ ﻧﺰﺩﯾﮏﺗﺮﯾﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺟﺒﺮﺍﻥ شود.
وی در ادامه جلسه با اشاره به ﻃﺮﺡ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﻣﻬﺮﮔﺎﻥ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﮎ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ- ﺷﻬﺮﮎ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﮎ ﺩﺍﻧﺶ ﺍﺯ ﮐﺎﻧﺎﻝ ﺁﺏ، یادآور شد: ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺷﻬﺮ ﻣﻬﺮﮔﺎﻥ ﻭ ﺷﻬﺮ ﻣﺤﻤﺪﯾﻪ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﻗﺰﻭﯾﻦ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﻣﺴﯿﺮﯼ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ ﺍﺯ ﺁﺯﺍﺩﺭﺍﻩ ﻗﺰﻭﯾﻦ- ﮐﺮﺝ، به منظور ﺟﺪﺍ کردن ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﻣﺤﻠﯽ ﺍﺯ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﻣﻠﯽ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﮐﺎﻫﺶ ﺗﺼﺎﺩﻓﺎﺕ ﻣﺤﻮﺭ ﻣﺬﮐﻮﺭضرورت دارد. چرا که ﻃﺒﻖ ﺧﺮﻭﺟﯽ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺟﺎﻣﻊ ﺗﺼﺎﺩﻓﺎﺕ ﺍﻭﻟﯿﻦ ﻣﻘﻄﻊ ﺣﺎﺩﺛﻪﺧﯿﺰ ﺩﺭ ﻣﺤﻮﺭ ﻗﺰﻭﯾﻦ-ﮐﺮﺝ، ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻣﺤﻤﺪﯾﻪ ﻭ ﻣﻬﺮﮔﺎﻥ است.
معاون استاندار ادامه داد: در این راستا باید ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻓﺎﺯ ﺻﻔﺮ ﻭ ﻓﺎﺯ ﯾﮏ ﻣﻬﺮﮔﺎﻥ ﺗﺎ ﺷﻬﺮﮎ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﻣﺤﻤﺪﯾﻪ ﻭ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻓﺎﺯ ﺻﻔﺮ ﻭ ﻓﺎﺯ ﯾﮏ ﺷﻬﺮﮎ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﺗﺎ ﺷﻬﺮﮎ ﺩﺍﻧﺶ ﺗﻮﺳﻂ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﻗﺰﻭﯾﻦ صورت بگیرد، همچنین ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻃﺮﺡ ﺍﺯ ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻣﻬﺮﮔﺎﻥ ﺗﺎ ﮐﻮﺭﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﻣﺤﻤﺪﯾﻪ ﻭ ﺍﺯ ﺭﻭﺳﺘﺎﯼ ﮐﻮﺭﺍﻧﻪ ﺗﺎ ﺷﻬﺮ ﻗﺰﻭﯾﻦ ﻭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺗﺎ ﺷﻬﺮﮎ ﺩﺍﻧﺶ ﺑﻪ ﻋﻬﺪﻩ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﯼ ﻗﺰﻭﯾﻦ ﺑﺎﺷﺪ.
وی تصریح کرد: ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻣﺼﻮﺑﻪ ﺷﻮﺭﺍﯼ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺭﯾﺰﯼ ﺍﺳﺘﺎﻥ، ﺳﺎﺧﺖ ﻭ ﺳﺎﺯ ﺩﺭ ﺣﺮﯾﻢ ۶۰ ﻣﺘﺮﯼ ﮐﺎﻧﺎﻝ ﻣﺠﺎﺯ نیست، بنابراین ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﻣﯽشود ﻃﺮﺍﺣﯽﻫﺎﯼ ﻓﺎﺯ ﺻﻔﺮ ﻭ ﯾﮏ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎﯼ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﻣﺴﯿﺮﻫﺎﯼ ﭘﯿﺎﺩﻩ، ﺩﻭﭼﺮﺧﻪ ﻭ ﻓﻀﺎﯼ ﺳﺒﺰ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮﺩ.
رجحانی یادآور شد: ﺿﺮﻭری است ﻣﻼﺣﻈﺎﺕ ﺷﺮﮐﺖ ﺁﺏ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﯼ ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺣﻔﻆ ﻣﺴﯿﺮﯼ ﺍﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﺩﺭ ﻣﺠﺎﻭﺭﺕ ﮐﺎﻧﺎﻝ ﺟﻬﺖ ﺧﺪﻣﺖﺩﻫﯽ ﻭ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﮐﺎﻧﺎﻝ، ﺣﻔﻆ ﻣﺤﻞ ﻟﻮﻟﻪ ﺍﺻﻠﯽ ﺁﺑﺮﺳﺎﻧﯽ ﻃﺎﻟﻘﺎﻥ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﻮﺭﺩ تأکید ﺷﺮﮐت ﻣﺬﮐﻮﺭ، ﺑﺎ ﻫﻤﮑﺎﺭﯼ ﺷﺮﮐﺖ ﺁﺏ ﻣﻨﻄﻘﻪﺍﯼ، ﺩﺭ ﻃﺮﺡ ﻣﺸﺎﻭﺭﺍﻥ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻮﺩ.
وی در پایان با اشاره به ممنوعیت ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ شرکتهای تولیدی ﺍﺯ ﺁﺯﺍﺩﺭﺍﻩ شامل ﺧﺮﻭﺝ ﯾﺎ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺁﺯﺍﺩﺭﺍﻩ، اظهار کرد: ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻏﯿﺮﻣﺠﺎﺯ ﺩﺭ ﺁﺯﺍﺩﺭﺍﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮﯼ ﺍﻋﻢ ﺍﺯ ﮐﺎﺭﺧﺎﻧﺠﺎﺕ، ﺷﻬﺮﻫﺎ، ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎ ﺑﺪﻭﻥ ﺳﯿﺮ ﺭﻭﺍﻝ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﻭ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺁﯾﯿﻦﻧﺎﻣﻪﻫﺎ ﻣﺠﺎﺯ نیست ﻭ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻏﯿﺮﻣﺠﺎﺯ، ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺑﻪ ﻣﺮﺍﺟﻊ ﻗﻀﺎﯾﯽ ﺍﺭﺟﺎﻉ ﺩﺍﺩﻩ میشود.
انتهای پیام
نظرات