• دوشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403082115521
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

ثبت ۵۰۰ فعالیت نوآور تبلیغی در جشنواره ملی «جنّات»

ثبت ۵۰۰ فعالیت نوآور تبلیغی در جشنواره ملی «جنّات»

ایسنا/قم مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: مبلغان حوزوی برای شرکت در جشنواره تبلیغی «جنات» می‌توانند تا پایان آذرماه فعالیت تبلیغی خویش را در آدرس مختص جشنواره جنات ثبت کنند که تاکنون ۵۰۰ فعالیت تبلیغی در تارنمای جشنواره ثبت شده است.

اباذر جعفری، مدیر کل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست خبری طرح ملی«جنات»(جشنواره نوآوری‌های تبلیغی) که امروز ۲۱ آبان‌ماه در سالن کنفرانس شهید مطهری مرکز همایش‌های بین‌المللی غدیر برگزار شد، اظهار کرد:  عبور از نگاه رایج حوزه‌ها به تبلیغ مورد توجه رهبر معظم انقلاب است؛ تبلیغ همواره در میان حوزویان جاری و ساری بوده و با توجه به پیشرفت امر پژوهش در حوزه علمیه، تبلیغ جایگاه جدی خودش از در میان حوزویان از دست داده بود. 

وی افزود: جشنواره نوآوری‌های تبلیغی ابزار تثبیت یک فعالیت هستند تا این فعالیت در میان عموم مردم بروز و ظهور داشته باشد، هدف و رویکرد اصلی جشنواره جنات این است بتواند الگوها و فعالیت‌های میدانی نوآورانه را در معرض دید همه مبلغین قرار دهد تا الگو بگیرند و شاهد فعالیت‌های عمیق و اثرگذار در حوزه تبلیغ چهره‌به‌چهره باشیم. 

جعفری تصریح کرد: این جشنواره همه موضوعات تبلیغ دینی را فرا می‌گیرد، تبلیغ عمومی و سنتی، تبلیغ تخصصی بر اساس موضوع، مخاطب، محیط یا مسئله تخصصی و تبلیغ اجتماعی( جریان سازی اجتماعی، مدیریت فرهنگی، مسجدداری، مدرسه‌داری، محله‌داری جریان سازی فرهنگی) از محورهای شرکت در این جشنواره است. بخش ویژه‌ جشنواره جنات نیز مسائل خانواده، زیست عفیفانه و هویت جوان و نوجوان را دربرمی‌گیرد. 

مدیر کل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اظهار کرد: جشنواره جنات مصوب شورای عالی نهادهای حوزوی است و دبیر خانه طی ۷ جلسه نسبت به موضوع محورهای جشنواره مصوباتی داشته است؛ فعالیت‌های مجازی صرف در این جشنواره هدف نیست و محور همان تبلیغ چهره به چهره است.

جعفری تصریح کرد: در این جشنواره فعالیت تبلیغی نوآورانه‌ای که اجرایی شده و قابلیت استخراج مدل و الگو داشته باشد، پذیرش می‌شود که تاکنون ۵۰۰ فعالیت تبلیغی در تارنمای جشنواره ثبت شده است؛ ۲۲ شاخص‌ برای داوری این جشنواره تعیین شده و داوری با حضور نمایندگان مراکز مختلف انجام شده و این جشنواره به دنبال تثبیت جایگاه حوزویان در جامعه است.

وی بیان کرد: مبلغان حوزوی می‌توانند تا پایان آذرماه آثار خود را ثبت کنند؛ همچنین مبلغان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جشنواره جنات تارنمای مختص این جشنواره به نشانی http://www.jannatt.ir مراجعه کنند.

مدیر کل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: جشنواره جنات برگزاری یک رویداد نمادین نیست، بلکه زمینه‌ای برای توسعه و تکثیر فعالیت‌های تبلیغی است؛ حمایت فعالیت‌های تبلیغی خلاق و موثر و معرفی این فعالیت‌ها به سایر طلاب تبلیغی در این جشنواره مورد توجه است. 

جعفری با بیان اینکه بنا داریم که اختتامیه جشنواره جنات در بهمن‌ماه برگزار می‌شود، یادآور شد: برگزیدگان این جشنواره از جوایز ویژه‌ای بهره‌مند می‌شوند، از جمله ۳ فعالیت برگزیده اول هر کدام ۳۰ میلیون تومان، ۳ فعالیت برگزیده دوم هر کدام ۲۰ میلیون تومان، ۳ فعالیت برگزیده سوم هر کدام ۱۵ میلیون تومان و ۱۰ فعالیت منتخب هر کدام ۵ میلیون تومان اهدا می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بیان کرد: سال گذشته در دیدار حوزویان و مبلغان با رهبر معظم انقلاب مطالبی بیان شد و رهبر بر حوزه تبلیغ و کنش حوزویان تأکید زیادی داشتند که اولویت حوزه‌ها تبلیغ باشد، چراکه اگر به این مهم توجه نکنیم دچار استحاله فرهنگی می‌شویم.  

وی با بیان اینکه مبلغان و گروهی‌های تبلیغی تلاش کنند تا مفاهیم معرفتی اسلام جنبه عملیاتی به خود بگیرد، ادامه داد: طبق فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب باید به تبلیغ به لحاظ کمی و کیفی توجه داشته باشیم و جشنواره جنات به دنبال ارتقای تبلیغ در جامعه است، چراکه ذهن مخاطب دچار تحولاتی است و باید تدبیری اندیشیده شود.  

هدف جشنواره «جنات» ارتقای کمی و کیفی تبلیغ است

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: پس‌ از این دیدار حوزویان با رهبر معظم انقلاب، معاونت فرهنگی تبلیغی برگزاری جشنواره جنات(نوآوری‌های تبلیغی) را مورد توجه قرار داد تا ایده‌های نو تبلیغی عملیاتی شده که امتداد اجتماعی و میدانی دارد در این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های موجود و خلأهای موجود مقدمه تشکیل کانون‌های تبلیغی مطالبه رهبر معظم انقلاب است، بیان کرد: دبیرخانه جشنواره در معاونت فرهنگی تبلیغی است، اما دستگاه‌های حوزوی و شورای هماهنگی حوزه‌های علمیه در این امر مهم دخیل هستند و نیازمند یاری رسانه‌ها برای معرفی این جشنواره هستیم.  

روستاآزاد تصریح کرد: ایده‌های ناب می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، سپس مورد ارزیابی و قضاوت داوران قرار می‌گیرند و این جشنواره به دنبال گسترده شدن ایده‌های ناب تبلیغی و ارتقای ایده‌هاست.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: مبلغان و سرگروه‌های تبلیغی توجه داشته باشند که اگر این امکاناتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در اختیار آن‌ها قرار داده است، به‌صورت صحیح و در جایگاه درست مصرف نشود، تمامی تلاش‌ها عبث و بی‌حاصل خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha