• پنجشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403092216058
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

لزوم ادغام ظرفیت خیرین، مردم و گروه‌های جهادی در نهضت توسعه فضاهای آموزشی

لزوم ادغام ظرفیت خیرین، مردم و گروه‌های جهادی در نهضت توسعه فضاهای آموزشی

وزیر آموزش و پرورش گفت: در نهضت توسعه فضاهای آموزشی، ظرفیت خیرین، مردم و گروه های جهادی با یکدیگر ادغام می شود

به گزارش ایسنا علیرضا کاظمی در گردهمایی تبینی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم که به‌صورت برخط با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری  و مدیران کل نوسازی ، آموزش و پرورش، مجمع خیرین مدرسه ساز برگزارشد، با بیان اینکه در دولت چهاردهم آموزش و پرورش از اولویت‌های رئیس جمهوری است، گفت: در گذشته کمتر رئیس جمهوری به موضوع آموزش و پرورش تا بدین اندازه توجه می‌کرد. 

وی ادامه داد: دکتر پزشکیان به‌صورت ویژه و با دو رویکرد نظام آموزش و پرورش را دنبال می‌کند. 

کاظمی تصریح کرد: توسعه عدالت فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی دو رویکرد مهم رییس جمهوری در این حوزه است، یعنی هم به بعد کیفی و هم کمی پرداخته شده است .

وزیر آموزش و پرورش افزود: در جلسه استانداران که چند روز پیش برگزار شد، تمامی مباحث، مرتبط با آموزش و پرورش بوده است. 

وی با تأکید بر این‌که آموزش و پرورش در دولت تنها نیست، گفت: نشست توجیهی و تبینی امروز برای شبکه اقدام است. در واقع می خواهیم برنامه ریزی های اجرایی مشخص و مدون شود . 

کاظمی ادامه داد: فضای اجرا و طراحی این اقدامات در آموزش و پرورش انجام می شود و میدان عمل در استانها، فرمانداری ها و دهیاری هاست. 

وی اضافه کرد: نظام مسائل استان‌ها به تفکیک در اختیار استانداران قرار گرفته است. 

کاظمی با تأکید بر این‌که باید شبکه های شهرستانی و منطقه ای برای انجام این اقدامات توجیه شوند، افزود: انتظار می رود که مدیران به صورت حضوری و مجازی جلسه توجیهی برگزار کنند. 

وی با بیان این‌که شناسایی نقاط هدف باید در دستور کار باشد، ادامه داد: در اولویت اول مدارس کانکسی، سنگی  و کلاس های با تراکم بیش از ۳۵ نفر و در نهایت افزایش سرانه آموزشی  ۴۰ منطقه هدف در کشور مدنظر است . 

کاظمی با اشاره به این‌که باید از ظرفیت گروههای جهادی برای این اقدام بهره گرفت، گفت: باید از ظرفیت های مردمی و روستایی استفاده کرد. 

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: در این نهضت برآنیم تا ظرفیت خیرین، مردمی و گروه های جهادی را ادغام کنیم و الگوی جدیدی از ساخت و ساز با توجه به کمبود منابع ارائه دهیم. 

وی ادامه داد: الگوی جدید در ساخت، تامین منابع، تجهیزات و مدل اجرایی از رویکردهای جدید این اقدام است. 

کاظمی با بیان اینکه از بسته های ارائه شده به استانداران سه نسخه تهیه شود، گفت: یک بسته به مدیران کل آموزش و پرورش، مدیران نوسازی و رئیس مجمع خیرین داده شود تا اطلاعات کافی از استان مربوطه را در اختیار داشته باشند. 

وی با اشاره به اهمیت نظام ارزیابی افزود: گزارش‌ها از روند کار به معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری ارائه شود. در این مسیر نظام گزارش دهی به صورت هفته ای  نیز طراحی می‌شود .

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در کنار سامانه ای که از روند اجرای کار به صورت لحظه ای گزارش می دهد، گزارش های ارزیابی و نظارت هفتگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی به مستندسازی در روند اجرای نهضت توسعه فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: با هدف فرهنگ‌سازی و جریان سازی نیازمند مستند سازی هستیم. در این مسیر نظام انگیزشی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است تا تحرک و پویایی شکل بگیرد. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، کاظمی در پایان اظهارکرد: باید مدارس کانکسی و سنگی  تا شهریور ۱۴۰۴ برچیده شود و در ساخت مدارس بهترین و مجهزترین امکانات ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha