هادی حقشناس امروز، ۲۸ آذرماه در نشست شورای آموزش و پرورش گیلان که با حضور اعضا در سالن اجتماعات این ادارهکل برگزار شد، با بیان اینکه رابطه مستقیمی بین نرخ فقر و ترک تحصیل وجود دارد، اظهار کرد: حضور اعضا در جلسات شورای آموزش و پرورش باید برای حل مسئله و رفع مشکلات باشد تا بتوانیم از تعداد دانشآموزان بازمانده از تحصیل یا ترک تحصیلی کم کنیم.
وی با تاکید بر اینکه همه ما ذینفعان مشترک آموزش و پرورش هستیم و تعدادی دانشآموز در خانواده داریم؛ باید با تمام توان برای حل مشکلات این حوزه اقدام کنیم، افزود: تمامی اعضای شورای آموزش و پرورش باید مسئله محور بوده و بر اساس وظایف محول شده به خود مشکلات آموزش در حوزه تکالیف خود را برطرف کنند، زیرا مردم انتظار خروجی مثبت از جلسات دارند.
استاندار گیلان با بیان اینکه استعدادهای فراوانی در استان داریم که باید آنان را شناسایی و به درستی هدایت کنیم در این راستا دولت از همه ظرفیتهای خود برای تحقق این امر به کار گرفته، گفت: باید موانع سازمانی دانش آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی و در جلسه شورای آموزش و پرورش رفع شود و بتوانیم وضعیت دانشآموزان بازمانده از تحصیل را تعیین تکلیف کنیم و اقدامات لازم را برای بازگشت آنان به چرخه آموزش انجام دهیم.
حقشناس در خصوص پرداخت حق عوارض شهرداریها به آموزش و پرورش تصریح کرد: متولیان دریافت این عوارض در آموزش و پرورش باید با جدیت پیگیر دریافت این عوارض از شهرداریها باشند و با حضور در ۵۶ شهرداری استان، در خصوص پرداخت حق عوارض مربوط به آموزش و پرورش تعیین تکلیف کند.
استاندار گیلان در خصوص احداث فضاهای آموزشی در مجتمعهای مسکونی و مسکن مهر براساس ماده ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، گفت: بر اساس قانون به ازای هر ۲۰۰ واحد مسکونی سازنده مکلف به احداث بنای آموزشی است، اداره کل راه و شهرسازی طبق ماده ۱۸ قانون، در ۵ منطقه که قرار است مسکن در قالب مسکن ملی احداث شود، مطابق تفاهمنامه باید پهنههای آموزشی را تعیین کند و تعدادی را راه و شهرسازی و تعدادی را اداره کل نوسازی بسازد و شهرداریها نیز صدور پروانه ساختمانی در این شهرکها را منوط به صدور پروانه احداث مدرسه نمایند.
انتهای پیام
نظرات