به گزارش ایسنا، معدن نیو افتون(New Afton) در کانادا اولین معدن در آمریکای شمالی است که لودرهای الکتریکی خودران را در عملیاتهای خود استفاده میکند.
به نقل از آیای، این لودرهای خودران ۱۸ تنی که ساخته شرکت ساندویک(Sandvik) هستند، از اواسط ماه نوامبر در معدن «نیو افتون» فعال شدهاند و در یک منطقه آزمایشی تعیین شده کار میکنند.
اپراتورهای معدن هم اکنون در حال آماده شدن برای انتقال این ماشین آلات به منطقهای دیگر هستند و انتظار دارند تا ابتدای سال جدید میلادی آنها را به طور منظم در خدمت داشته باشند.
این لودرها اتوماسیون و برقی سازی معادن را برجسته میکنند
این لودرها روند رو به رشد اتوماسیون و برقیسازی در صنعت معدن را به نمایش میگذارند. آنها به چندین ویژگی پیشرفته مجهز هستند که تولید و ایمنی را در عملیات استخراج زیرزمینی افزایش میدهند.
قابل ذکر است که این اولین استقرار لودرهای کاملاً خودکار و برقی در آمریکای شمالی است.
شرکت سازنده این لودرها در پستی در رسانههای اجتماعی اعلام کرد که معرفی این لودرها موسوم به «Toro LH518iB» بر نقش رو به رشد فناوریهای پیشرفته در بهبود عملیات استخراج تاکید دارد.
شرکت ساندویک همچنین اضافه کرد که افزودن لودرهای سنگین جدید به عملیات «نیو افتون» کمک میکند تا زمان چرخه کار در معدن کاهش یابد.
این شرکت میافزاید: معرفی آنها پتانسیل اتوماسیون و برقیسازی در معدن را برجسته میکند. این لودرها معدن «نیو افتون» را قادر میسازند تا زمان چرخه کار و گرما، سر و صدا و انتشار گازهای گلخانهای را در این معدن کاهش دهد.
چنین پیشرفتهایی نشان میدهد که تجهیزات الکتریکی کاملاً قادر به جابجایی خاک و استخراج مواد از زمین هستند. در همین حال، افزایش تقاضا برای نیکل، لیتیوم و فسفاتها، همراه با مزایای طبیعی برقیسازی، منجر به پذیرش ماشینهای الکتریکی در معادن شده است.
علاوه بر این، کمبود مداوم نیروی کار و اپراتورها باعث افزایش تقاضا برای فناوری خودران در معادن میشود.
افزایش پذیرش گزینههای الکتریکی و هیدروژنی در معادن
ماشینهای جدید به سرعت ماشینهای کنونی را منسوخ میکنند.
در حالی که برخی از شرکتها در حال بررسی تبدیل وسایل نقلیه فعلی خود به برقی یا هیدروژنی هستند، روند غالب به سمت خرید مکرر تجهیزات جدید در سالهای آینده است.
با گذشت زمان، بخش رو به رشدی از این تجهیزات جدید احتمالاً مستقل و خودران خواهند بود.
آژانس بینالمللی انرژی(IEA) پیشبینی میکند که تقاضای مواد معدنی از وسایل نقلیه الکتریکی(EVs) بین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۴۰ حدود ۳۰ برابر خواهد شد. انتظار میرود تقاضا برای لیتیوم و نیکل تا ۴۰ برابر افزایش یابد، در حالی که تقاضای گازوئیل سریعتر از حد پیشبینی شده کاهش مییابد و در سه ماه گذشته به پایینترین سطح در ۲۶ سال اخیر رسیده است.
استقرار معادن در مکانهای دور افتاده و ماهیت تکراری کار در آنها نیز اتوماسیون را به یک راه حل منطقی تبدیل میکند. علاوه بر این، کمبود نیروی کار، همراه با مقررات ایمنی سختگیرانهتر و خطر فزاینده دعاوی پرهزینه ناشی از آسیبهای محل کار، نیاز به اتوماسیون بیشتر در بخش معدن را برجسته کرده است.
انتهای پیام
نظرات