نورالدین درمنان امروز ۲۶ دیماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خرمآباد، یکی از کارکردهای توسعه پایدار را افراد توسعه یافته دانست و با بیان اینکه جامعهای به توسعه نمیرسد مگر اینکه انسانهای توسعهیافته در راس امور قرار داشته باشند، بیان کرد: پایه و اساس توسعهیافتگی از آموزش و پرورش آغاز میشود و افراد توسعهیافته محصول دستگاه تعلیم و تربیت است.
وی با بیان اینکه پژوهش باید در همان ابتدا شکل گیرد و این نباشد که افراد فقط در مقاطع دانشگاهی با این مقوله آشنا شوند، ادامه داد: پژوهش و پرورش محور توسعهیافتگی است.
سرپرست فرمانداری خرمآباد با بیان اینکه به همه معلمین و کسانی که در امر تعلیم و تربیت تلاش میکنند خداقوت میگویم، گفت: احترام به معلمان در آموزههای دینی بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.
درمنان در ادامه به شاخصهای یک مدیر شایسته و توسعهیافته اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مدیر باید براساس کارکرد و شرح وظایف خود فعالیت کند، اضافه کرد: مدیر باید فرهیخته و از آیتمهای لازم برخوردار باشد و توصیه میشود اصل شایستهسالاری در انتصاب مدیران رعایت شود چراکه آموزش و پرورش باید در راس همه امور باشد.
وی با تاکید براینکه مدیران باید براساس برنامه منطبق با اطلاعات دقیق برنامهریزی کنند، ادامه داد: مدیری موفق خواهد بود که احاطه کامل بر موضوعات داشته باشد.
سرپرست فرمانداری خرمآباد در ادامه با بیان اینکه وفاق ملی به منزله سهمخواهی نیست بلکه رعایت عدالت است، تصریح کرد: باید به سمتی رویم که آموزش و پرورش مانند نهاد خانواده مورد توجه مردم قرار گیرد.
درمنان در ادامه به فضایل اخلاقی امام علی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: صداقت، تواضع، شجاعت، نوعدوستی، کمک به نیازمندان، ایثار و گذشت این امام همام را اگر سرلوحه کار و زندگی قرار دهیم قطعا موفق خواهیم بود.
وی گفت: به کسانی که در خدمت نظام، انقلاب و مردم با محورهای دولت در امر همافزاری و توانمندی هماهنگ هستند احترام میگذاریم.
سرپرست فرمانداری خرمآباد در ادامه با اشاره به آیتمهای توسعه پایدار با بیان اینکه اجتماع یکی از این آیتمهاست، افزود: هنگامیکه همافزایی، عدالت و شفافیت در اجتماع وجود داشته باشد این جامعه انسجام پیدا میکند و کارگزاران دولت و نظام باید این محور را مدنظر داشته باشند.
سرپرست فرمانداری خرمآباد با بیان اینکه اقتصاد باید مبتنی بر حفظ مسائل زیستمحیطی باشد، اظهار کرد: آیتم دوم در توسعه پایدارمساله اقتصاد است که باید مبتنی بر مبنای توانمندیهای داخلی(درونزا و برونگرا) و حمایت از تولیدات داخلی باشد و این دانش اقتصادی را آموزش و پرورش ایجاد میکند و افرادی را تربیت میکنند که اقتصاد را مقاوم کنند و این همان اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است و چنانچه اقتصاد عدالت و شفافیت داشته باشد رانت را از بین میبرد و در این مسیر به توسعه اقتصادی و پایدار خواهیم رسید.
درمنان در خصوص دانشآموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان گفت: از ظرفیت تشکلهای مردم نهاد و خیرین برای شناسایی کودکان بازمانده استفاده شود؛ همچنین برنامه آموزشی جهت ارتقای آگاهی والدین در نظر گرفته شود.
انتهای پیام
نظرات