• یکشنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403112820376
  • خبرنگار : 50976

مدیر مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین:

مبارزه در عرصه تبلیغات نیازمند استراتژی‌های چندبُعدی است

مبارزه در عرصه تبلیغات نیازمند استراتژی‌های چندبُعدی است

ایسنا/فارس مدیر مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین با اشاره به قدرت رسانه در مقابل تبلیغات رسانه‌ای دشمن اظهار کرد: برای مبارزه در عرصه تبلیغات باید از استراتژی‌های چندبُعدی بهره برد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص اینکه روش‌های تاثیرگذار دستگاه‌های تبلیغاتی در مقابل تبلیغات رسانه‌ای دشمن گفت: از منظر نظریه‌های فرهنگی و جهاد تبلیغاتی، مبارزه در عرصه تبلیغات نیازمند استفاده از استراتژی‌های چندبُعدی است. ما باید از فناوری‌های نوین در رسانه‌های دیجیتال بهره ببریم؛ می‌توان از تولید محتواهای مستند و پژوهشی گرفته تا کلیپ‌های کوتاه آموزشی، پادکست‌های علمی و گزارش‌های تحلیلی استفاده کرد. به عنوان مثال، استفاده از تحلیل داده‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی در نظارت بر فضای مجازی و تشخیص روندهای منفی، از ابزارهای مؤثر در افشای توهّم اقتدار دشمن است.

وی افزود: این شیوه‌ها نه تنها توهم دشمن را برمی‌دارد، بلکه با ارائه محتواهای علمی و مستند، فرهنگ مقاومت و امید را در میان جوانان تقویت می‌کنند.

مدیر مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکایی لاتین تصریح کرد: با توجه به پیچیدگی‌های فضای مجازی و بهره‌گیری دشمن از الگوریتم‌های تبلیغاتی، می‌توان از برخی معیارها برای سنجش اثربخشی فعالیت‌های تبلیغاتی مقاومتی و از شاخص‌های علمی و داده‌محور استفاده کرد. در همین راستا از شاخص‌هایی مانند میزان تعامل کاربران (engagement rate)، تغییر نگرش‌های مثبت نسبت به ارزش‌های اسلامی و تحلیل روندهای افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی می‌توان بهره برد. 

وی افزود: نظرسنجی‌های دوره‌ای و بررسی داده‌های تحلیلی از تأثیر محتواهای تبلیغاتی، ابزارهای علمی مؤثری هستند که بازخورد دقیق فعالیت‌ها را فراهم کرده و به بهبود استراتژی‌ها کمک می‌کنند.

مجتهدزاده با بیان اینکه افشا و برملا ساختن توهّم اقتدار دشمن نیازمند رویکردی چند سطحی است، گفت: از یک سو، با مستندسازی رویدادهای تاریخی و ارائه گزارش‌های تحلیلی مبتنی بر پژوهش‌های میدانی می‌توان نشان داد که قدرت ظاهری دشمن اغلب بر پایه اطلاعات نادرست استوار است. از سوی دیگر، استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال برای انتشار محتواهای مستند و به اشتراک‌گذاری تجارب واقعی از مقاومت‌های فرهنگی، از دیگر راهکارهای عملی محسوب می‌شود. به بیان دیگر، برگزاری وبینارهای علمی، تولید مستندهای کوتاه و ارائه تجزیه و تحلیل‌های دقیق از استراتژی‌های دشمن، می‌تواند به افشای این توهّم و افزایش آگاهی عمومی کمک کند.

مدیر حوزه امام علی‌بن ابیطالب(ع) ویژه طلاب آمریکای لاتین همچنین در خصوص اینکه چگونه فعالیت‌های تبلیغاتی در حوزه فرهنگ و رسانه می‌توانند به عنوان بخشی از جهاد در دفاع از جبهه مقاومت عملیاتی شده و چه معیارهایی برای سنجش موفقیت آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، گفت: جهاد تبلیغاتی، همانند جبهه‌های نظامی، یک عرصه مبارزه فرهنگی است که هدف آن حفظ هویت، ارزش‌های اسلامی و ایجاد مقاومت در برابر حملات دشمن است.

وی ادامه داد: این مبارزه شامل تولید محتوای علمی، فرهنگی و دینی می‌شود که باید بر پایه مستندات و روش‌های تحقیق محور باشد. از معیارهای موفقیت در این حوزه می‌توان به افزایش آگاهی عمومی، تغییر نگرش‌ها به سمت مثبت‌گرایی، رشد تعداد فعالان فرهنگی و رسانه‌ای و تحلیل‌های دقیق از تأثیرگذاری محتواها در فضای مجازی اشاره کرد.

مجتهدزاده ادامه داد: در نهایت، موفقیت این جبهه به اندازه‌ای سنجیده می‌شود که افکار عمومی بتواند به طور مداوم در مقابل تبلیغات دشمن واکنش‌های مثبت و مقاومتی از خود نشان دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha