فرشید قاسمی امروز، ۲۹ بهمنماه در گردهمایی معاونین و کارشناسان آموزش متوسطه سراسر استان که در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، گفت: پژوهشها نشان میدهد در مراحل رشد جنینی، احساسات فرد از طریق پدران و هوش از مادر به فرزندان منتقل میشود، اما در ادامه رشد، همراه بودن فرزند با پدر و سپری کردن اوقات با یکدیگر، در افزایش و شکوفا شدن هوش فرد بسیار موثر است، البته محیط در این فرآیند نیز بسیار موثر است.
وی تصریح کرد: ارتباط و تعامل موثر و مفید در خانوادهها از شاخصهای موفقیت در خانوادههاست و کیفیت این ارتباط بر تربیت فرزندان و موفقیت آنها بسیار موثر است. بنابراین در مدارس نیز ارتباط بین معلم و دانشآموز، در افزایش یادگیری بسیار مهم است.
قاسمی انگیزه را مهمترین عامل موفقیت در اهداف برشمرد و اظهار کرد: انگیزه به زندگی معنا میبخشد، لذا اگر کسی از عهده چیستی چیزی برآید با چگونگی آن نیز خواهد ساخت و با انگیزه در مسیر اهداف شبانهروز تلاش خواهد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس حل مسئله را از دیگر عوامل یادگیری عنوان کرد و گفت: اگر قرار است دانشآموز بر DNA یادگیری فائق آید باید روش حل مسئله را به خوبی بداند.
وی افزود: معمولاً انسان زمانی به تفکر و تعقل میپردازد که با یک مسئله و یا چالش رو بهرو میشود انواع تفکر را قبلاً داشتیم، اما امروز تفکری به تفکرات قبلی اضافه شده و آن بهرهمندی از هوش مصنوعی است.
قاسمی بیان کرد: هوش مصنوعی میتواند در زمان بسیار کم، میلیونها اطلاعات را بررسی و راهحلی را در اسرع وقت ارائه کند، لذا باید در مسیر استفاده از هوش مصنوعی حرکت کنیم و با استفاده هوش مصنوعی نقش معلم از تسهیلکننده یادگیری به هماهنگکننده و دانشآموز از جستوجوگر به تسهیلگر تغییر نقش دهند.
به گزارش ایسنا به نقل از اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، وی اظهار کرد: بسیاری از چالشها را با تلاش، همفکری و برنامهریزی حل شده است اما همچنان مشکلاتی وجود دارد که باید برای حل آن، یا راهی یافت و یا راهی ساخت.
انتهای پیام
نظرات