محمدمهدی زارعی در جلسه با مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: بخشی از پروژه احداث خط فرعی سیلوی وحدت منشعب از ایستگاه زاهدان باری انجام شده است و سرمایه گذار این پروژه باید یک تقاطع غیر همسطح را اجرا کند.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار برای اجرای تقاطع غیر همسطح مخالفتی ندارد، افزود: باید بروکراسی اداری برای سرمایه گذار تسهیل شود، مجموعه بهرهبردار برای تکمیل خط فرعی مصمم است.
وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۸۰ هزار تن گندم توسط ناوگان حمل و نقل ریلی به زاهدان حمل میشود، بیان کرد: سیلوی وحدت ریل پایه طراحی شده و این مهم شرایط اتصال به راه آهن را تسهیل میکند.
سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق ادامه داد: اتصال سیلوی وحدت زاهدان به شبکه ریلی توسط خطوط آنتنی موجب سوق دادن حجم قابل توجه بار ریل پسند به سمت راه آهن میشود که این مهم موجب کاهش ترافیک، سوانح جاده ای، مصرف سوخت و آلایندههای زیست محیطی میشود.
وی خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح خط فرعی سیلوی وحدت به صورت پل پیش ساخته اجرا میشود، پل پیش ساخته در بازه زمانی کوتاه، امکان اجرا دارد و زمان تکمیل پروژه را کوتاه میکند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار کرد: تکمیل پروژه احداث خط فرعی سیلوی وحدت به نفع استان است و این امکان را فراهم میکند که گندم مورد نیاز استان توسط شبکه ریلی تامین شود.
محمدرضا سرگزی افزود: اتصال کارخانههای آرد زاهدان به شبکه ریلی را امکان سنجی میکنیم، احداث خط فرعی به کارخانههای آرد، شرایط بارگیری گندم و تخلیه در محل کارخانهها را تسهیل میکند.
به گزارش ایسنا به نقل روابط عمومی راه آهن استان، وی گفت: روی تکمیل شبکه ریلی سیستان و بلوچستان حساب کردیم، این مهم وضعیت حمل کالاهای اساسی استان را دگرگون خواهد کرد.
انتهای پیام
نظرات