حمید قنادنیا در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در چندین بخش از جمله گرافیک شهری شامل (دیوارنگارهها، رنگ و گرافیک شهری)، نمادها و المانهای شهری شامل طراحی و نصب نمادهای مختلف، نورپردازی شهری که بیشتر به حوزه تکنولوژی و مباحث فنی مرتبط است و مبلمان شهری که شامل مبلمان پارکها، فضاهای بازی کودکان و دیگر مناطق میشود، فعالیت میکند.
وی افزود: هر یک از حوزههای کاری زیباسازی شهری، رویکردهای متفاوتی دارند، اما در برخی موارد میتوانند فصل مشترک داشته باشند. بهعنوان مثال، یک محوطه چندمنظوره میتواند شامل مبلمان شهری، نمادهای نورپردازی شده و کارهای گرافیکی باشد.
رئیس سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: پروژههای سازمان زیباسازی در مناطق مختلف شهرداری تعریف شدهاند. هر منطقه بسته به ویژگیهای طبیعی و فرهنگی خود، طرحهای خاصی دارد. بهعنوان مثال، منطقه ناژوان بهعنوان ریه اصفهان، طرحهای مبلمانی با بستر جنگلی دارد.
قنادنیا بیان کرد: در حوزه گرافیک شهری و نمادها، پروژهها ممکن است بهصورت سفارشی کار شوند. بهعنوان مثال، سمپوزیومها برای طراحی و اجرای نمادهای شهری برگزار میشوند که هنرمندان مطرح، طرحهای خود را ارائه میدهند و داوری میشوند. این نمادها با متریالهای مختلف و موضوعات مشخص طراحی و اجرا میشوند.
وی گفت: در زمینه بودجه، سازمان زیباسازی به سمت درآمدزایی پایدار حرکت میکند. بخشی از هزینههای سازمان مخابراتی تأمین میشود و درآمدهای دیگر نیز از طریق تکنولوژیهای جدید و تبلیغات حجمی به دست میآید. همچنین قراردادهای جدیدی برای جبران کمبود بودجه منعقد میشود.
انتهای پیام
نظرات