• شنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۴ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1404013016682
  • خبرنگار : 50649

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اعلام کرد

اشتغالزایی ۳۰ هزار نفری در شهرک صنعتی شیراز/ جاده ورودی تعریض می‌شود

اشتغالزایی ۳۰ هزار نفری در شهرک صنعتی شیراز/ جاده ورودی تعریض می‌شود

ایسنا/فارس سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، شهرک صنعتی شیراز را مهم‌ترین قطب تولید و صنعت استان برشمرد که موجب اشتغالزایی بیش از ۳۰ هزار نفر شده است.

عباس برنهاد امروز، ۳۰ فروردین در نشست با اعضای جدید هیئت مدیره شرکت خدمات شهرک صنعتی شیراز با اشاره به جایگاه راهبردی این شهرک گفت: این شهرک به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی جنوب کشور و یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی ایران، نقشی بی‌بدیل در توسعه صنعتی، تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان فارس دارد.

وی افزود: استقرار صنایع بزرگ، کوچک و متوسط در این مجموعه، آن را به مهم‌ترین قطب تولید و صنعت استان تبدیل کرده و با اشتغال‌زایی مستقیم برای بیش از ۳۰ هزار نفر، جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد منطقه دارد.

برنهاد تصریح کرد: برای تداوم این روند رو به رشد و پاسخ‌گویی به نیازهای رو به‌ گسترش واحدهای تولیدی، لازم است با رویکردی حمایتی، برنامه‌محور و مبتنی بر احصای دقیق نیازها و اولویت‌بندی مسائل، گام‌هایی مؤثر در جهت ارتقاء کیفیت خدمات برداشته شود که ‌در این مسیر، تعامل، همکاری و هم‌افزایی میان شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت خدماتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ضمن تأکید بر نقش کلیدی شرکت خدماتی در ارائه خدمات مطلوب به سرمایه‌گذاران و صنعتگران، بیان کرد: شرکت خدماتی باید با برنامه‌ریزی دقیق و نگاه آینده‌نگر، در کنار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار گیرد تا بتواند پاسخگوی نیازهای رو به رشد فعالان اقتصادی مستقر در شهرک باشد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به تأمین ۵۰ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک صنعتی بزرگ شیراز در نیمه دوم سال گذشته، گفت: این اقدام مؤثر در کاهش تنش آبی شهرک، به‌ویژه در فصول گرم و پرمصرف سال، نقش مهمی ایفا می‌کند و اکنون شرکت خدماتی باید نسبت به توزیع مناسب و عادلانه این منابع بین واحدهای صنعتی اقدام کند و با اجرای طرح‌های تکمیلی توسعه شبکه داخلی آب، زمینه بهینه‌سازی و پایداری توزیع آب را فراهم آورد.

وی همچنین بر اهمیت مدیریت تفکیک‌شده منابع آب تأکید کرد و گفت: با توجه به ضرورت مصرف آب شرب در واحدهای حساس مانند صنایع غذایی، لازم است شبکه توزیع آب واحدهای صنعتی با مصارف غیرشرب نظیر واحدهای بتنی، شیمیایی و فلزی از شبکه آب شرب جدا شود که در این زمینه زیرساخت‌های اولیه این جداسازی با احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر شیراز در مجاورت شهرک و ایجاد خط انتقال اختصاصی پساب فراهم شده و باید با اجرای طرح‌های تکمیلی، بخشی از نیاز آبی این واحدها از طریق پساب تصفیه‌شده تأمین شود.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع راه‌های دسترسی شهرک اشاره کرد و گفت: جاده اصلی ورودی شهرک صنعتی در برخی ایام سال با ترافیک سنگین مواجه می‌شود که اگرچه اقداماتی برای تعریض این مسیر انجام شده و وضعیت نسبت به گذشته بهبود یافته است، اما در افق توسعه شهرک، تعریض کامل جاده و تعریف مسیرهای جایگزین و جدید باید در اولویت برنامه‌های اجرایی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، شهرک صنعتی بزرگ شیراز با مساحتی بالغ بر ۱۴۰۰ هکتار یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور است که تاکنون بیش از ۴۷۶۰ قرارداد سرمایه‌گذاری در این شهرک منعقد شده که از این ۲۴۷۰ واحد صنعتی، صنفی و کارگاهی با اشتغال ۳۰ هزار و ۱۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۰ ۱۳:۵۰

سلام. جاده شهرک صنعتی نیاز به تعریض ندارد باید راه جاده شهرک صنعتی به موازات کمربندی جدا شود تا در محل تقاطع انباشت خودرو برای ورود به جاده شهرک و بوجود امدن ترافیک سنگین در کمربندی بوجود نیاید. یا باید با نیوجرسی مسیر جاده شهرک را از کمربندی جدا کرد

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۱ ۱۹:۵۴

بو فاضلاب منطقه رو حل کنید

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۰ ۱۵:۰۲

باسلام جاده شهرک باتعریض به هیچ وجه بارترافیکی کمربندی روکم نمیکنه،نمیدونم کارشناساچه منفعتی دارن که این موضوع رامطرح میکنن،یک مسیردیگه وجود داره که الانم بسیاری ازماشینای شهرک دارن ازش استفاده میکنن اونم جاده روستای جرسقان هس اگه عریض بشه مشکل حله

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۰ ۱۷:۳۹

با تعریض جاده ورودی سلطان آباد به جرثقان که در نهایت به شهرک صنعتی وصل میشه شاید بهتر باشه

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۰ ۱۸:۰۱

باسلام شهرک صنعتی شیراز ازلحاظ اشتغالزایی بزرگترین شرکت‌های استان فارس هست که نزدیک به ۲۰هزارنیروی کاری که ازشهرستانها آمدن درحال فعالت هستند مشکل اصلی این شهرک صنعتی استان ترافیک هست که مشکل درست کرده برای ورودی چه خروجی تصادف خطربه مرگ شده نصیری

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۰ ۱۸:۲۹

خب اگر ۳۰ هزار و ۱۰۰ نفر استخدام شدن در شهرک صنعتی شیراز چرا این همه بیکار داریم ؟

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۰ ۱۸:۵۹

وضعیت جاده دسترسی شهرک صنعتی واقعا اسفناک هست. من نمیدونم چرا در این محیط که زمین های کشاورزی بوده انقدر عرض جاده را کم در نظر گرفتند لطفا خواهشمندیم حداقل به ۵ لاین افزایش پیدا کند

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۰ ۱۹:۱۱

هر حرکتی در مسیر توسعه شهرک صنعتی و روستاهای همجوار...موثر وحرکتی روبه جلو تلقی میشود...

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۰ ۱۹:۱۴

هر حرکتی در مسیر توسعه وپیشرفت شهرک صنعتی که باعث رشد در روستاهای همجوار نیز شود..روبه جلو وقابل تقدیر وتشکر ازمیباشد

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۰ ۲۳:۵۱

بهترین راه حل ترافیک استفاده از پل احمدبن موسی به 45 متری فشار قوی جرسقان کرونی وبعد مستقیم به شهرک صنعتی

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۱ ۰۱:۵۳

یکی از بهترین روش ها برای کاهش هزینه های کارگران که حل مشکل ترافیک رو هم به همراه دارد خط مترو یا مونوریل از میدان گل سرخ به شهرک صنعتی هست

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۱ ۰۲:۵۳

چرا شیراز فقط یک شهرک صنعتی داره؟؟؟ چرا فکر یه شهرک صنعتی دیگه در قسمت دیگر شهر نیستند...؟!

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۱ ۰۲:۵۶

چرا مسؤلین به فکر یه شهرک صنعتی دیگه در قسمت دیگر شهر نیستند؟؟ تا حجم این ترافیک در این قسمت کمتر بشه. بیشتر کلان شهرها دو یا چند شهرک صنعتی دارند...!

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۱ ۰۹:۲۰

درود جاده شهرک صنعتی قطعا نیاز به تعریض داره ولی باید خروجی شهرک به کمربندی با یک زیر گذر برای خودروهای عبوری از کمربندی جدا شود که خروجی از شهرک راحت از روی زیر گذر به کمربندی دسترسی پیدا کنند یک لاین اختصاصی برای خودروی سنگین با بارهای بلندکشیده

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۱ ۰۹:۳۹

سلام لطف کنید بعد عریض کردن جاده یه پل برای خروجی ماشین از شهرک بزنید

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۱ ۱۳:۲۳

به فکر چاله چوله جادها باشید به فکر چراغ خطر باشید این بساتیهای که سر کمربندی شهرک هستن جمع کنید که عامل تصادف هست

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۱ ۱۵:۵۱

زمین های پشت شهرک و متصل به اسلاملو را به شهرک ملحق کنید و یک جاده از سمت کیان آباد به شهرک

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۱ ۱۸:۵۳

با سلام عرض جاده ورودی اصلی شهرک از کمربندی کمه برای رفع این مشکل باید ورودی دیگه ای بزارن ک میشه از جاده صنعتی قره باغ یا بلوار فشار قوی کرونی یا حتی آخر جرسقون این کارو بکنن

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۱ ۲۱:۰۵

لطفا جاده خاکی وردی دوم شهرک که از سمت روستا های قره باغ هست هم فکری به حالش کنید هنوز خاکیه ۲۰ساله هوای این منطقه بخاطر شهرک الوده شده یه جاده یک کیلیومتری هم براشون اسفالت نشد

avatar
۱۴۰۴-۰۱-۳۱ ۲۱:۴۹

با امتداد تقاطع احمد بن موسی به خاتونک و فشار قوی دقیقا هم مشکل ترافیک منطقه قره باغ حل میشه هم مسیر جدیدی به شهرک صنعتی گشوده میشه که با یک تیر چندین هدف پیشرفت و امکانات جدید حاصل میشه تنها جاده کرونی جوابگوی نیست لطفاً به این موضوع رسیدگی کنید

avatar
۱۴۰۴-۰۲-۰۱ ۰۸:۴۲

سلام اگر جاده درب دوم انتظامات که به روستای اسلاملو میخوره هم اسفالت بشه بار ترافیکی خروجی به کمربندی هم کمتر میشه

avatar
۱۴۰۴-۰۲-۰۱ ۰۸:۲۰

اصلا نباید اینجوری باشه اول باید تکلیف روستایی گچی مشخص بشه بعداً تصمیمات دیگه بگیرند اینم بگم که نزدیک 30هکتار زمین خواری داشته اگه روشن نشه مسدود میشه راه توسط مردم

avatar
۱۴۰۴-۰۲-۰۱ ۱۳:۱۲

باسلام خسته نباشید بهترین راه از فشار قوی هست اگر این کارو کنن دیگه هیچ ربطی به کمربندی نداره اگر راه به روستای گچی یا جرسقان وصل به بازم همین مشکل دارن مخصوصا جرسقان سلطان آباد که خودشون مشکل ترافیکی دارن

avatar
۱۴۰۴-۰۲-۰۱ ۲۰:۲۰

سلام درمورد شهرک صنعتی شیراز صحبت می‌کنید متاسفانه در مورد اجبارکردن کارفرما برای اجرای سختی کار کارگران هیچ نمی گوید. من ۲۰ سال جوشکارم درشهر صنعتی شیراز متاسفانه کارفرما سختی کار را اجرا نمی‌کند برای کارگران .

avatar

سلام.برای کم کردن بار ترافیکی جاده شهرک چرا جاده های روستای که به جاده شهرک منتهی میشود را تعمیر و آسفالت نمیشود سی سال است شهرک از ی جاده استفاده میکند