• شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1404021309190
  • خبرنگار : 50355

اتمام کل تونل‌های قطار شهری مشهد در دوره فعلی شورای شهر

اتمام کل تونل‌های قطار شهری مشهد در دوره فعلی شورای شهر

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل قطارشهری مشهد با اشاره به تلاش و همت تمامی دست‌اندرکاران قطار شهری مشهد گفت: یکی از اقدامات مهم این است که تونل‌های قطار شهری را همزمان کار کردیم و بر اساس دورنمایی که پیش‌بینی شده است در این دوره شورای شهر مشهد، کل تونل‌های قطارشهری مشهد به اتمام خواهد رسید.

کیانوش کیامرز ۱۳ اردیبهشت، در آیین بهره‌برداری از ایستگاه شهید فکوری خط ۲ قطار شهری مشهد، اظهار کرد:  ایستگاه شهید فکوری با ۹ هزار مترمربع زیربنا در سه طبقه و در عمق ۲۷ متری ساخته شده و ساخت آن ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

وی افزود: هزینه اجرای مسیر تونل ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که در مجموع هزینه ساخت این ایستگاه به  هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

کیامرز با اشاره به اینکه پایان این دوره پایان تمام عملیات خط ۲ قطار شهری مشهد خواهد بود از اجرای نمای کلی پروژه خط ۲ از جمله دپوی طبرسی خبر داد.

وی گفت: یکی از اقدامات مهم این است که  تونل‌های قطار شهری را همزمان کار کردیم و بر اساس دورنمایی که پیش‌بینی شده است در این دوره کل تونل‌های قطارشهری مشهد به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل قطارشهری مشهد ضمن تشکر از دست‌اندرکاران که در بهره‌برداری از این ایستگاه نقش داشتند از جمله کارگران که کار اصلی را آنها انجام داده‌اند، گفت:شش ماه است شبانه‌روز کار می‌کنیم تا این ایستگاه به بهره‌بردای برسد.

وی افزود: یکی ازآرزوهای ما اتصال خطوط  مترو به حرم مطهر است که بزودی محقق می‌شود؛ ایستگاه شهید فکوری،  ایستگاه آخر خط ۲ است و امیدواریم در آینده این ایستگاه نقطه اتصال سایر مسیرهای بلوار فکوری باشد.

اتمام کل تونل‌های قطار شهری مشهد در دوره فعلی شورای شهر

روزانه ۷ میلیون سفر شهری در مشهد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: مشهد سه و نیم میلیون جمعیت دارد هر مشهدی در طول روز دو سفر و در مجموع روزانه هفت میلیون سفر شهری انجام می‌شود که ۱۵ درصد از این سفرها معادل یک میلیون سفر با اتوبوس، ۲۰ درصد معادل یک و نیم میلیون با تاکسی زرد و حدود ۳۰۰ هزار سفر با مترو انجام می‌شود.

پوریا محمدیان یزدی تأکید کرد: تلاش مدیریت شهری افزایش سهم حمل‌ونقل عمومی است که در افق ترسیم شده سهم اتوبوس‌ها باید به ۴۰ درصد، مترو ۱۵ درصد و حمل‌ونقل ریلی به یک میلیون سفر برسد که اگر این اتفاق بیفتد شهری پاک‌تر خواهیم داشت.

اتمام کل تونل‌های قطار شهری مشهد در دوره فعلی شورای شهر

محمدیان یزدی گفت: ۶۵ درصد آلودگی هوای مشهد از خودروهای شخصی است که سهم خودروهای شخصی در آن ۳۵ درصد برآورد شده است؛ با بهره‌برداری از خطوط ۳، ۴ و بخش‌های تکمیلی خط ۲ که مجوز آن دریافت شده می‌توان سهم مترو را از پنج درصد به ۱۵ درصد افزایش داد.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: پیش از این ترافیک سنگینی در چهارراه کاوه داشتیم که افتتاح این ایستگاه بار ترافیک در این منطقه و بلوار پیروزی را کم خواهد کرد.

مشهد در زمینه حمل‌ونقل ریلی از فعال‌ترین شهرهای کشور است

سردار اسدالله حاجی زمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیا  نیز در آیین بهره‌برداری از ایستگاه شهید فکوری خط ۲ قطار شهری مشهد اظهارکرد: با گسترش شهرها توسعه زیرساختها، خصوصاً مترو اجتناب‌ناپذیر و یکی از ضرورت‌هاست.

وی افزود: از هر زاویه‌ای که نگاه کنیم این ضرورت مشهود است از جمله ناترازی‌ها که بخشی  از آن مربوط به مصرف سوخت خودروها است و باید به سمتی حرکت کنیم که  با احداث متروها از این ترددها کاسته شده  و بخشی از این ناترازی‌ها جبران خواهد شود.

اتمام کل تونل‌های قطار شهری مشهد در دوره فعلی شورای شهر

سردار حاجی زمانی اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در۳۱ استان  کشور بیش از ۳۹۰ پروژه در حوزه‌های مختلف در دست اجرا دارد که ۲۰ پروژه آن به ارزش اولیه ۲۵ همت در خراسان رضوی در حال انجام است که ارزش روز آن به ۱۰۰ همت می‌رسد.

 وی تاکید کرد: افتخار داریم که در خط ۲، ۳، و ۴ قطار شهری مشهد خدمتگزار مجاورین و زائرانیم و  توسعه خطوط مترو مشهد که یکی از فعالترین متروهای شهرهای کشور است و همزمان ۳ خط را در حال اجرا دارد و  شاهد افتتاح یکی پس از دیگری خطوط  مترو هستیم، از افتخارات است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: مترو و متروسیستم ویژگی‌های خاص خود را دارد و مانند یک شهر زیرزمینی است که تمام تجهیزات شامل ۴۰ قلم تجهیزات خاص مترو سیستم فراهم شده است  که زحمات زیادی را می‌طلبد و با تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران،  بسیاری از پروژه‌های مشهد در مدت زمان کم و زودتر از زمان تعیین شده به مرحله اجرا رسیده است.

وی ادامه داد:  برای احداث ایستگاه‌های زیرزمینی باید تردد در سطح خیابان بصورت عادی جریان داشته و خللی در تردد شهری وارد نشود خصوصاً در بافتهای فرسوده شهری که نیاز به اقدامات خاص دارد و ایستگاه‌های خاص زیرزمینی را بخوبی کنترل و مدیریت کرده تا مشکل و خللی پیش نیاید که سختی‌ها و ظرفت خاص خودش را دارد و مجموعه شهری مشهد در این پروژه‌ها همیشه موفق عمل کرده و کنترل‌های لازم را داشته‌ است.

سردار حاجی زمانی بیان کرد: بهره‌برداری از خط ۳ قطارشهری مشهد اتصال فرودگاه، راه‌آهن و ترمینال مسافربری به حرم امام رضا اقدامی بسیار شایسته در خدمت‌رسانی به زائران است و زائران و مجاوران براحتی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۱۹:۵۷

واقعا ممنونیم ازاین همه تلاش خداقوت