امیر حسن زاد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، به تشریح آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند ملی در استان گیلان پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای طرح صدور کارت هوشمند ملی تا پایان سال ۱۴۰۳، تعداد دو میلیون و ۴۲۴ هزار و ۷۵۱ درخواست دریافت کارت هوشمند در سطح استان اخذ شد که هم درخواست اولیه و هم درخواست صدور مجدد ناشی از تغییرات هویتی، پایان اعتبار، مفقودی، خرابی کارت و... بوده است.
وی با اشاره به اینکه در مدت مذکور تعداد دو میلیون و ۲۰۳ هزار و ۳۹۸ کارت هوشمند ملی تحویل متقاضیان شده است، اضافه کرد: تا این لحظه بیش از ۲۸ هزار کارت هوشمند ملی آماده تحویل در ادارات و دفاتر پیشخوان ارائه دهنده خدمات ثبت احوال وجود دارد که هنوز صاحبان آنها جهت دریافت مراجعه نکرده اند.
مدیرکل ثبت احوال گیلان از هم استانی ها و هموطنان عزیز خواست تا با مراجعه به سامانه «سهیم» ثبت احوال به نشانی «http://sahim.sabteahval.ir» و یا کد دستوری #۶۰۹۰*۴* از چگونگی وضعیت کارت هوشمند ملی خود مطلع شوند و نسبت به دریافت کارتشان در ادارات یا دفاتر پیشخوان اقدام کنند.
حسن زاد همچنین از امکان ارسال کارت به سایر شهرستان ها، استانها و نیز نمایندگیهای مجاز خارج از کشور خبر داد و یادآور شد: ممکن است برخی از متقاضیان در زمان اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در شهر، استان یا کشور دیگری سکونت داشته و هم اکنون به دلیل تغییر محل زندگی به شهر و استان دیگر و یا خارج از کشور نقل مکان کرده باشند و لذا شرایط حضور در مبدا اخذ درخواست را ندارند. این افراد می توانند با مراجعه به نزدیکترین اداره ثبت احوال محل سکونت جدید خود(متقاضیان خارج از کشور به نزدیکترین نمایندگی های مجاز) نسبت به درخواست انتقال کارت هوشمند ملی خویش اقدام کنند.
انتهای پیام
نظرات